tisdag 22 maj 2012

Otäckt nära

Idag när jag skulle åka in och hämta Johan på jobbet så var det sjukt nära att jag körde på tre hundar som kom springandes från en tomt. Fy, vad jag hann bli rädd!
Jag började blinka och sen började jag sakta in för jag skulle precis svänga vänster och på min högra sida kommer det tre hundar i en jädra fart.. samtidigt som jag tvärnitar låter det precis som att något krockar i bilen så jag stannar av bilen mitt på gatan och rusar ut för att se om jag körde på en av hundarna. Det står en chockad liten tjej (kanske 9-10 år) där som säger att det gick bra.. hon ser ut ungefär som jag känner mig.
Enligt min kompis som följde med så hade hunden hoppat mot bilen så därav ljudet som att jag kört på den stackars hunden. Huvva.. Tur att det gick bra den här gången i alla fall.
Alltså det där är typ en av mina mardrömmar.. att råka köra över någon, även om det "bara" är ett sällskapsdjur. Fy så hemskt alltså.. jag hade hjärtat långt utanför kroppen!!

Alla ni som har hund, ha för guds skull inte hunden lös där det kör en massa bilar!

Inga kommentarer: