onsdag 23 maj 2012

bvc

Emil har varit på bvc idag. Allting såg jätte bra ut och han följer sin kurva kanon bra. Han väger nu 11 060 gram och är 83 cm lång! Storkillen! :-)

Jag tror att han lyckades charma doktorn också, hon skrattade flera gånger när han Emil pratade med henne. Det lät för roligt alltså. Haha

Sen fick han ju vaccin (jag kan ha helt fel också men jag tror att det är mot polio, mässling och röda hund). Emil blev väldigt ledsen precis när hon stack in nålen i armen och när hon sprutade in medlet men det gick ganska fort över ändå. 5-12 dagar efter kan han få prickar eller feber men jag hoppas det ska vara lugnt. Det har ju gått bra de andra gångerna och hoppas det gör det även den här gången förstås.


På bilden gungar han på en gunghäst som finns på bvc. Den där bilden är tagen efter han fått vaccinet så det gick ganska bra ändå. Han är hårdare än mamma i alla fall, hon hatar sprutor! Haha.


Nej, nu ska jag skynda mig in i duschen. Har ju varit och löptränat på gymmet. Det gick så sjukt bra! Jag orkade följa med de andra. Vi sprang/gick hela 7 km!! Det kanske låter lite för ni som är van att löpträna men för en som aldrig nånsin tidigare löptränat är det förbaskat bra gjort!

Jag är nöjd som tusan! Just ja.. Duschen var det! Tjing!


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

penny sa...

Heeej

Vad roligt att du hittat till min lilla blogg, ni är så välkomna :D

Vilket fint namn, Emil heter min son också ;)

Jag ska också börja träna och jag tycker 7 km låter jätte bra :)