lördag 30 juni 2012

Spöken, andar och Hemsedagen

Jag är ju mörkrödd och ibland undrar jag hur jag tänker när jag säger att jag kan jobba natt. Inatt har varit den läskigaste natten jag någonsin har varit med. Jag sitter i allrummet och tittar på tv när dörrlarmet till hen startar. Hen har grindar så hen inte ska ramla ur sängen så jag tycker det är konstigt att dörrlarmet går, jag skyndar mig dit, dörren står på glänt så jag tittar in i mörkret och ser att hen ligger i sängen och sover! Vem fasen öppnade dörren? Jag går tillbaka till allrummet och 10 sekunder senare larmar det igen, samma sak den här gången, hen ligger i sin säng och sover så gott. Vem är det som spökar med mig? Min mormor kanske.

Nej, huvva så läskigt det var. Sen har jag hört hur det låtit som att någon dunkat med en käpp i golvet men den jag trodde kunde göra det låg också och sov..

Mysko natt, det är då ett som är säkert!

Nu ska jag snart åka hem och sova en stund och förhoppningsvis hinner vi in till Hemse idag, Det är ju Hemsedagen och det verkar vara ganska stort så det skulle vara kul att vara dit en sväng. I och för sig är det inte så bra väder så vi får väl se hur vi gör.



Ha en toppen bra dag allihopa!

Inga kommentarer: