torsdag 21 juni 2012

Tofta badstrand plus vikingabyn

Vi har haft en super härlig dag med sol, värme och trevligt sällskap. Vi började med att åka iväg till vikingabyn. Det fanns inte så mycket där att göra men var rätt kul ändå, hade ju inte öppnat på "riktigt" ännu.
Jag och Monica slogs med en kudde var. Vi satt på en stock en bit ovanför marken sen skulle man slå varandra med en kudde tills någon ramlade ner men Monica gav upp efter ett tag. Sen testade vi dragkamp, man skulle dra ner den andra från stubben som man stod på. Det var jätte roligt! Det krävdes inte bara en massa styrka utan även lite balans och teknik.
Det var varmt och det fanns ingenstans på området där man kunde köpa glass/vatten/läsk så vi gick till badstranden som ligger i närheten. Vi köpte en glass och sen satte vi oss nere vid havet men Emil hade knappt tid med glassen då han hade fullt upp med att springa i sanden. Det var så underbart härligt, jag önskar att jag hunnit lägga in bilderna från den riktiga kameran men ni får nöja er med några få bilder från min mobilkamera. Jag hade tyvärr inga bilder från vikingabyn men ska försöka visa från kameran.. men ni vet ju hur jag är. Förmodligen glömmer jag av att jag lovat också får ni inga bilder alls. Jaja, här kommer de från mobilen:

Den här bilden tog jag för nån dag sen men jag tror det var ungefär samma temperatur ute idag. Varmt har det varit i alla fall!

Emil hittade en volleyboll som han provade, han ville hemskt gärna kasta den i vattnet men det var ju inte våran boll så det fick han inte. 

Emil trivdes vid havet, han tyckte om att springa barfota i sanden. 
Jag är helst slut så jag ska sova nu, Sov gott!

1 kommentar:

Emelie sa...

Haha yes det är mina småsystrar och dom är 1 och 3 år!
Och jag fyller 23 i år, så det är ett litet glapp mellan oss ;)
Jag tycker det känns skönt också för jag har ju tränat i 3 år med småbarn nu, så det känns mer avslappnat med Alfons tycker jag!