onsdag 22 augusti 2012

Jobb

Jag har ju, som jag berättat tidigare, ringt runt i Norsjö för att höra hur de har det med vikarier (inom vården alltså). I morse pratade jag med en om jobb som personlig assistent. Tydligen har de väldigt få vikarier så jag skulle höra av mig när jag kommit hem så skulle vi ordna lite inskolningsdagar och skriva på lite papper. Det kändes kanon! Sen bara 30 minuter senare ringer en kvinna och undrar när jag kan komma på inskolning hos de, det är på ett av äldreboendena. Så nu ska jag snart skicka iväg förslag på ett par dagar jag kan ha inskolning. Det kommer nog bli bra det här, jag kommer förmodligen få mer jobb än jag hinner med. Haha. Men det är väl egentligen bara bra, kul när lönen kommer i alla fall. Och det känns faktiskt ganska kul att få vara på flera olika ställen, då hinner man kanske inte bli less.

Idag regnar det så vi har mest varit inne idag men det är rätt skönt men nån innedag också. Johan skulle gå upp och lägga Emil men jag undrar om de somnade båda två.. Johan kom då aldrig ner igen. :)

Åh nej, nu försvann strömmen igen och min dator kan inte hålla batteriet så jag måste skynda mig att skriva färdigt... men internet fungerar ju inte.. men hur ska jag kunna posta inlägget då? Jag får spara det i word! Nehe, nu kom strömmen tillbaka igen! Det är nåt skumt på gång.. Bäst att jag postar inlägget nu då medan jag kan!

Hoppas ni har en bra dag!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Du får säkert jobba hos oss också om du vill :) Nästan alla vikarier är tillbaka i skolbänken, så du får nog välja och vraka vilka ställen du vill jobba på. En fördel med att vara vikarie ;)

Sara sa...

Ja, jag har faktiskt pratat med din chef och det lät väldigt positivt. :) Ska höra av mig igen när vi är på plats hemma i Norsjö, kanske blir vi arbetskamrater! ;)

Jossan sa...

Hoppas du får jobba mycket här framöver :)

Men ta det lugnt ändå,tänk på kroppen och stressa inte ihjäl dig...

Sara sa...

Ja, jag ska försöka ta det lite lugnt också.
Ska bli spännande att se hur jag ska orka med att stiga upp tidigt på morgonen, har ju inte ställt en väckarklocka på ca 2 år! Jisses, gruvar mig lite grann faktiskt.