måndag 20 augusti 2012

Sommaren är snart slut

Det är helt galet vad sommaren har gått fort, nu har vi bara en vecka kvar här på Gotland. Jag har lite ångest över att behöva åka härifrån. Jag kommer att sakna det här. 
Här kommer lite bilder som jag hittat på Johans telefon. Tänkte att ni skulle få se vad kul vi haft. :)

Jag och Emil leker i jordlådan. Vi lastar och tippar. 

Här har vi picknick i det som nu är en fårhägn. :)

Emil tycker att alla skor ska ligga ute istället för på skohyllan..

Johan och Emil var inne i stan en dag och gick utanför muren. Den är verkligen fin!


Samma traktor som ett par bilder här ovanför. De hade utförsäljning av sommarleksaker på Ica där vi handlar och då kunde vi inte låta bli. Den är väldigt populär den här traktorn. 

"Måste se om den håller för mig också"





Den här larven var inte alls speciellt söt tyckte jag, och stor var den dessutom. Säkert 8-10 cm. Huvva! Jag höll på cykla över den när vi var ute på en av våra cykelturer.
Björnbär i ett av dikena som vi cyklade förbi. 

Vi fick lova att stanna en stund då Johans telefon ringde, då passade Emil på att lägga upp fötterna på pappas sadel. 

Emil sitter och spanar på fåren som precis har kommit på andra sidan vägen. De är så mysiga de här fåren, vi var in hos de igår och hälsade på, ett av fåren kom fram och ville bli klappad. Så himla mysigt!

Emil ser på film och äter vindruvor!


Den här bilden har ni kanske redan sett? Det är i alla fall från när mina föräldrar var här och vi var uppe på Fårö. Emil badade i havet trots att det var väldigt blåsigt och kallt. :)

Det här är en kvarn som finns här i närheten av där vi bor. Vi tog oss en Cykeltur dit. 

Precis innan man kommer fram till kvarnen växer det majs, jisses vad höga de plantorna blir alltså. Väldigt fränt! Jag och Johan har provat odla majs hemma och de tyckte vi var höga men det var kanske hälften så höga som de här. 

Johan badade grabben igår och lyckades sätta upp hans hår i en hästsvans. Haha, pappas pojke! :)

Och just nu i skrivande stund ligger mina favoritpojkar här bredvid mig och sover så gott.
Jag undrar om jag också ska lägga mig en stund.
För övrigt så kan jag inte fatta att jag har jobbat min sista natt för den här sommaren och att vi påbörjar vår resa hem till Norrland nu på måndag. Jag har ringt på två ställen i Norsjö för att höra hur de har det med vikarier. Jag hoppas att de behöver vikarier så att jag kan jobba lite grann i alla fall. Vi behöver ju pengarna.

Nej, ni får ha en bra dag!

4 kommentarer:

Jossan sa...

Känns som det kommer dröja så länge innan vi ses nu :/
Man blev ju lite bortskämd på Gotland med att bara kunna svänga förbi er liksom utan att det krävdes massa planering.
Ni får helt enkelt flytta till Hudik! ;)
Saknar er!
Kram

Sara sa...

Ja, det känns det som, ni får jätte gärna komma upp till Norsjö och hälsa på nån helg eller ett par dagar. Vi kommer att bo i huset nere vid vägen till Johan får jobb. Ni ryms med andra ord utan problem och det skulle verkligen vara jätte roligt! Förstår dock om det känns långt och dyrt. Annars får ni komma till Stockholm den 28/8 och följa med på skansen. :) Vi ska nämligen vara i Stockholm två nätter nu när vi åker hemöver. Måste ju passa på att hälsa på min morbror när vi ändå passerar. :)

Jag hoppas allt är bra med er annars! Jag saknar er också och det var verkligen jätte kul och enkelt när ni var här, att bara kunna hälsa på varandra utan en massa planering. Hm, jag tror att Johan hade sökt ett jobb i Östersund och det är ju hyfsat nära i alla fall. Håll tummarna för det. :)

Kram

Madeleine i CA sa...

Jättehärliga sommar bilder. Hoppas ni trivs efter flytten.

Jossan sa...

Vi måste ju försöka ta oss upp till Norsjö någon gång i ala fall, måste ju se stället ni kommer från! :)

Tror det blir lite tight att hinna ta oss till Sthlm då, Jonas jobbar ju och jag tror inte jag vill åka själv med Sixten ;)

Vi håller tummarna för Östersund!

Kram