fredag 14 september 2012

Billigt och enkelt

Jag och Johan kom på igår att vi nog ändå skulle lägga ner lite pengar och tid på att fixa till här i huset vi hyr. Så idag har vi tömt alla köksskåp, och lådor, tagit ner luckorna och lämnat in de på min mammas jobb för att få de målade. Köksluckorna kommer att bli vita, sen har vi även hunnit vara på teab och kolla på kakel och tapeter. Vi hittade kakel som var på kampanj just nu så vi ska nog köpa det. Det blev mörkgrått kakel som kommer bli riktigt snyggt mot det vita. Sen har vi som sagt även hunnit kolla på tapeter, oj vilken djungel. Vi vet ungefär vad vi vill ha men det fanns som inte riktigt det vi var ute efter ändå.. jag sitter just nu i kollar här på internet. Det finns ju hur mycket som helst. Det är tur att det inte är så mycket som ska tapetseras så vi känner ändå att vi har råd med en lite dyrare tapet. Det sitter boasering i typ hela köket som just nu är brun, den tänker vi måla vit. Som ni hör kommer det bli väldigt vitt i köket, därför tänker vi köpa en "räsertapet". Haha

Ni ska få lite bilder från vår dag!
Vi började dagen med att lämna Emil hos mormor.
Bilderna kommer nog inte riktigt i ordning med det spelar nog inte så stor roll.


Som ni ser har vi burit alla våra köksgrejor in till vardagsrummet.

Snyggt va?

Här slipar jag en av alla köksluckorna..

Till lunch blev det lax, potatis, romsås och sallad. Oj vad gott det var!

Här är vi på Teab och kollar på kakel.

Den andra uppifrån är väldigt lik det kaklet vi bestämde oss för,

Här har vi lite tapeter, detta blev nog en av våra favoriter. Som ni ser är den väldigt mörk men eftersom att resten av köket kommer vara vitt så kommer det ändå bli kanonbra! 

Det här är såklart Johans favorit, skog! Den var lite mörkare i verkligheten men faktiskt riktigt frän. 

Den här gillade jag, riktigt snygg men vi är båda lite rädd att det ska bli för mycket blommor. De sitter ganska tätt som ni kan se. 

Den här gillade jag också, den är lite mörkare i verkligeheten men oj så fin den var!
Det är verkligen knepigt att försöka se hur slutresultatet kommer bli. Allt ska ju som matcha och se bra ut ihop. Det är inte enkelt alltså, men riktigt kul faktiskt. Jag längtar efter att få börja måla inuti skåparna (hur skriver man egentligen?) imorgon.

Nu ska jag snabbduscha sen hoppa isäng så att jag orkar med morgondagen!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh vad spännande! Och roligt sedan när allting är klart :) Roligt med utförlig beskrivning. Ser fram emot bilderna på slutresultatet :) Har ni spacklat hålen för luckhandtagen? Det är ju ytterligare en sak som gör stor skillnad, nya handtag/knoppar. Och känner ni någon som ska till Ikea så kostar de i princip lite och ingenting :)

Sara sa...

Jag ser också framemot bilderna på slutresultatet. Jag kom faktiskt ihåg att fota köket innan vi började så det kommer både före och efterbilder. Men de kommer samtidigt så det blir lite spänning för er. Haha.
Vi ska nog åka ner till ikea själva en sväng, ska försöka hälsa på Johans släktingar så då blir det förstås en sväng på ikea också. Nya handtag/knoppar och ny diskho kommer vi att köpa där. Det kommer garanterat att följa med lite annat smått och gott till vårt nya kök. Åh vad jag längtar! Hoppas bara att vi hittar en tapet som känns bra. :)