lördag 27 oktober 2012

Bebisen har startat festen

Wow, nu på morgonen när jag ligger i sängen med händerna på magen så känner jag hur bebisen rör på sig! Jag kände det så klart och tydligt att jag var tvungen att väcka Johan för att se om han kunde känna. Han lade sin hand på magen och efter en liten stund kunde han också känna busen. Åh vad jag längtar till ultraljudet, nu är det bara två dagar kvar!

Vi kom fram till hotellet i Luleå igår kväll där vid halv tio. Precis bredvid hotellet ser vi en massa blåljus och då tänkte jag, "jahapp, är det på vårt hotell det brinner?" Men det visade sig att det var en man som blivit påkörd så det var en ambulans, en polisbil och en brandbil som stod där. De höll precis på att köra in båren med mannen i ambulensen och jag tror att det hade gått bra. Mannen var då vid medvetande när vi åkte förbi så jag hoppas det inte var så allvarligt.
Vi checkade in på hotellet och sen gick vi ut en sväng för att se om det fanns någon kiosk som fortfarande var öppen. Jag och lillan (jepp  vi kallar bebisen i magen för lillan. Det har bara blivit så) var hungrig men vi fick snällt vänta för pressbyrån stängde kl 20.00!! Hallå, man kan inte stänga pressbyrån redan 20!!

Vi har då sovit gott och nu ska vi ner och äta gofrukost, som jag har längtat! :)


1 kommentar:

Jossan sa...

Åh vad mysigt med ultraljud och att känna sparkar! :)
Känns som det var så längesen Sixten låg i magen, men det är det ju inte!
Och oj vad gott med hotellfrukost! Avundsjuk!