torsdag 4 oktober 2012

Eksem

När jag går in på vårdcentralen och ber om en tid för att få träffa en läkare angående mina eksem och receptionisten säger att jag måste ringa dit för att boka en tid, ja.. då blir jag lite smått grinig. Varför i hela världen kan man inte boka en tid på plats? Jag förstår inte, någon annan som förstår och kan förklara för mig?
Nej, jag lägger mig i badet och läser en bok istället för att sura!

Nu blev bilden bättre, kan inte lägga in bilder från mobilen utan att de blir rutiga. Jag hade hoppats att de skulle fixa det men men.. så här ser mina handleder ut efter en dag på jobbet. 

2 kommentarer:

EmelieEli sa...

jag tycker det ser ut som böjväx eksem! Kim har det, och han använder en receptfri salva, men jag minns inte vad den hette :(

Sara sa...

Hydrokortisonsalva (eller kräm) heter det säkert, men jag har så pass mycket att jag tror att jag kommer behöva starkare salva därför ska jag förhoppningsvis få träffa en läkare idag som kan ge mig nåt bra. Jag har nämligen fulla händerna också och jag vill inte smörja med hydrokortison förrän läkaren har sagt att det är okey. :)