onsdag 3 oktober 2012

Är jag verkligen gravid?

Oj, det var ett tag sen sist. Jag orkar helt enkelt inte sitta vid datorn när jag väl kommer hem från jobbet, då vill jag ju vara med min familj. Jag skriver när jag orkar helt enkelt så ni får nog tyvärr stå ut med lite ojämnt bloggande här. 

Hur som helst så har vi nu gått in i v.17. Jag känner mig inte det minsta gravid, jag går inte ens upp i vikt. Vad är det för fel?! Jag känner inga rörelser från bebisen och det känns som att jag borde göra det... jag är ju omföderska. Jag vet att det är olika för alla men jag blir ändå lite orolig. Magen känns däremot annorlunda, typ gravid. Så jag får helt enkelt hoppas att jag inte bara är "skendräktig", haha. 
Den 29 oktober händer det, då är det äntligen dags för det efterlängtade ultraljudet. Jag längtar så himla mycket. Helgen före ska jag och Johan dessutom åka till Luleå och bo på hotell två nätter. På lördagen ska vi på 30-årskalas så det kommer nog bli en toppen bra helg. Jag längtar efter den också.

Med renoveringen av köket går det sakta men säkert framåt. Vi har nu målat boaseringen färdig så nu fattas det egentligen bara att försöka välja ut tapeter och förarbetet såklart men det är ju så himla svårt det där med att välja tapeter. Vilka ska man välja? 

Så här såg det ut när jag och mamma fixade skåpluckorna:

Eller jag och mamma... MAMMA fixade luckorna, jag stod mest bredvid och hejjade på. :)

Här åker luckorna in för lite ny och fräsch färg.


Färdiga!

Nu stället vi luckorna i kö för lite toppmåla SEN är de helt färdiga. 

Det är rätt så mycket i kö men tur att de arbetar snabbt. :)
Ja, så gick det i alla fall till när vi målade luckorna och det blev riktigt bra faktiskt. 
Nu ska jag gå isäng, jag orkar inte mer för ikväll. 

4 kommentarer:

sandra sa...

Jag har bara inte orkat ändra babytickern på min blogg, enligt mig så är jag beräknad imorgon :) Enligt UL är jag beräknad på måndag alltså den 8:e . Så jag räknar enligt UL och babytickern enligt min första beräkning;):)

Evelina Hellström sa...

Jag känner knappt några rörelser heller..men det kanske helt enkelt är en lite lugnare bebis än sina storebröder ;-)
Va fina luckorna blev! tänk vad lite färg kan göra!

Jossan sa...

Det är helt okej med ojämn bloggning! Kul att du skriver ibland iaf :)

Shit, redan v 17! Det går undan :)

vanja sa...

Gud va kul för dig och Johan att få ett barn till :') & kul för Emil att få ett syskon! Kommer nog bli lika söt och fin som Emil är :) saknar dig, skulle vilja träffa dig nångång igen!