onsdag 17 oktober 2012

Hej halsbränna, du är så välkommen!

Jag har fått halsbränna, jag undrar om det kommer bli värre än så här? Jag hoppas inte det men då får jag väl gå till apoteket och köpa novalucol, det åt jag när jag väntade Emil och det fungerade faktiskt riktigt bra. Förutom halsbränna så känner jag av ischias i den vänstra skinkan/benet. Nu känner jag det i princip varenda dag mer eller mindre. Om jag städar, lyfter tungt och mycket så blir det ganska jobbigt men annars går det bra. Känner det även när jag ska vända mig i sängen men.. nu är det ju snart bara halva tiden kvar. :)

Förutom Ischias och halsbränna händer det rätt mycket annat i vårt liv just nu. Min chef ifrån Umeå, där jag har min fasta tjänst som personlig assistent, ringde och meddelade min nya lön och hon undrade även hur jag hade tänkt det med mitt jobb. Kommer jag tillbaka eller ska jag säga upp mig? Jo, jag bestämde mig för att gå tillbaka till mitt arbete i Umeå. Känns på tok för osäkert att säga upp sig därifrån då Johan inte har nåt jobb ännu. Eftersom jag dessutom kommer söka havandeskapspenning från i slutet på januari (om jag nu räknat/tänkt rätt) så kommer jag endast att jobba två månader innan jag får gå hem igen och därför känner jag att vi kan stå ut med att bo på olika håll för en så pass kort period plus att jag då får behålla min fasta anställning. Min morbror flyttar nämligen upp till Umeå nu i december så jag ska få hyra in mig där för de två månaderna. Det kommer nog bli jätte bra fastän jag kommer sakna ihjäl mig efter Emil och såklart Johan också, tur att jag får ha lillan (?) med mig i alla fall.
Detta innebär alltså att om Johan fortfarande inte har nåt jobb när bebisen är runt åtta månader så kommer vi att flytta tillbaka till Umeå för att jag ska kunna börja om jobba och Johan får vara hemma med bebisen istället. Vi tjänar mer på att jag jobbar och Johan är hemma än tvärtom plus att jag vet att Johan vill vara hemma med bebisen.
Det känns riktigt skönt ändå att jag har bestämt mig för att behålla mitt jobb i Umeå, speciellt när jag en dag senare får veta att både min mamma och min svärfar blivit uppsagda från deras jobb. Hamnar jag och Johan i kris kommer vi inte kunna be våra föräldrar om speciellt stora tjänster, inte för att vi kanske gjort det tidigare men det är såklart en trygghet att veta att det går göra det ifall det behövs. För mig och Johan vet jag att det kommer ordna sig, vi klarar oss på min lön men det blir inga roliga resor (typ till Ullared som jag hade tänkt) eller roliga presenter eller sånt kul men vi får väl ta igen det sen istället. Jag tror nämligen att det är jobbigare för våra föräldrar som just blivit av med sina jobb, nu har de ju ganska lång uppsägningstid men ändå, det är ju aldrig roligt att bli uppsagd och speciellt inte när man jobbat och slitit för företaget i säkert 30 år. Det känns inte rätt att den personen ska bli uppsagd!

Nej, nog om detta elände. Nu till något betydligt roligare, min kusins storasyster Sandra har fått sitt tredje barn och det blev en liten flicka den här gången. Ett stort Grattis till Sandra och Peter till er efterlängtade dotter, vad skönt att allt gått bra! :) Sen måste jag få berätta att jag tror att jag har börjat känna bebisen nu, en dag när jag hade lite småknorrigt i magen så slår jag lite försiktigt på sidan av magen och pang så smäller det som till, typ som att bebisen sparkar till och sen dess tror jag att det är bebisen som rör på sig ibland. T.ex som nu när jag sitter här och skriver, det känns som att ja.. jag vet inte.. jag kan inte beskriva. Det är i alla fall en spännande känsla när man tror sig känna bebisen röra på sig. :)

Just det ja, sen måste jag ju berätta för er att det snöat en massa här, säkert 10 cm! Hur mysigt som helst och Emil älskar snön. Han har sprungit runt i snön idag och busat och skrattat. Undrar hur länge till snön här stannar, den bör hinna tina bort en gång men man vet aldrig. Det kanske är vinter nu. :)

Nej hörreni, nu ska jag ta och fika sen blir det sängen!
Ni får ett par bilder först!

Det vore trots allt trevligt att få bo kvar här, det är ett riktigt fint och mysigt hus .

Emil hade inte tid att titta på mamma!

Från igår, mammas cykel har snöat över. 





Jag tycker det är rätt så mysigt med snön, när jag var förbi hos mamma passade jag på att skotta deras uppfart. Haha.

Jag och Emil var på öppna förskolan i måndags och Emil tyckte det var jätte kul, Han var faktiskt bland de äldsta barnen där . Det var rätt många barn i ettårsåldern och oftast när jag varit där tycker jag det varit tvärtom. Det här är en bild på en av dockorna som finns där, jag tyckte den var riktigt hemskt och lik de här mördardockorna, "chucky". Klicka på namnet så bör det dyka upp en bild på den läskiga dockan. 

Vi hörs!

3 kommentarer:

Jossan sa...

Åh, halsbränna som är så himla härligt och skönt! Det stör inte alls, näääeeedå :)
Men som tur är går det över när bebisen kommer ut. Men det var ett helsike där ett tag för mig i alla fall. Är inte avundsjuk på dig när det gäller det iaf! :)

Nej men vad tråkigt att dom blivit av med jobbet! Kan inte vara lätt att vara "äldre" och arbetslös i en så pass liten ort. Men det ordnar sig säkert!

Det låter ju som en rätt bra idé att du jobbar på ditt gamla ställe ett tag. Då vet ni ju i alla fall att ni får så ni klarar er :)
Så får ni försöka träffas så ofta det bara går. Du får tänka att det bara är tillfälligt så går det nog bättre :)

Shit vad mycket snö! :O Här är det då inget på marken än så länge :)

Kram!

Evelina Hellström sa...

har oxå halsbränna, urk!
känns helt galet att se snö på dina bilder när jag får gå och tjata på mina barn att inte gå i T-shirt ute.. här var det soligt och 19 grader igår.
Vill du vinna en fin mössa till Emil så glöm inte vara med i tävlingen här http://www.evsi.se/?p=6572 :-)

Sara sa...

Josefine: Ja, det är en jädra tur att det försvinner ungefär lika snabbt som bebisen kommit ut. :)

Nej, det kommer nog bli lite knepigt för de att hitta annat jobb men jag hoppas att det ska lösa sig.

Det känns jättebra att gå tillbaka till mitt jobb i Umeå trots att Johan och Emil inte kommer bo med mig. Men det känns som att vi kommer behöva de där pengarna så jag tror det kommer bli bra och som sagt så är det en så kort period. Hoppas bara att jag kommer kunna jobba då och att jag inte blir sjukskriven, haha.

Det är så himla mysigt med snön och jag trodde den skulle ha försvunnit vid det här laget men den ligger faktiskt fortfarande kvar. :)

Evelina: Usch, inte kul med halsbränna!
Ja, det är helt galet att det kan vara så olika, i och för sig är ju Sverige väldigt avlångt men ändå. :)

För övrigt så vill jag bara tacka er för kommentarerna. Det är väldigt kul när man får lite respons på det man skriver. :)