lördag 29 december 2012

Ny overall och nattsmashen

Jag och Emil har haft en super mysig dag idag. Johan åkte till Skellefteå vid två tiden så jag och Emil åkte till min mamma och pappa efter vi ätit lunch där busade Emil med Sot (en hund som mamma och pappa är hundmat till), Måns, Dennis och Håkan. Ja han busade såklart med mormor och morfar också!
Vi blev bjudna på middag, det blev rester sen julaftonen och lite kyckling. Jätte gott var det! När vi ätit middag blev det ris ala Malta till efterrätt. Gud vad det är gott alltså!
Sen åkte vi iväg till sporthallen där det spelas volleyboll för fullt ikväll/inatt. Det är ett evenemang som kallas nattsmashen och det är flera olika lag som spelar volleyboll. Det är allt från amatörer till proffs. Det är faktiskt en ganska så trevlig tillställning. Emil tyckte det var jätte kul, han sprang fram och tillbaka tillsammans med ett gäng småtjejer, det ska börjas i tid! :)
Då klockan började närma sig 19 tyckte jag det var dags att bege sig hem så Emil skulle få gå i säng. Han har endast sovit en halvtimme idag så han borde ha varit super trött. Jag var helt säker på att han skulle somna. Bilen hem men det gjorde han inte. När vi kom hade det ju snöat en hel del så vi "tvär"skottade halva gården. Jag tycker det är rätt trevligt att få skotta lite grann men jag fick lov att behärska mig. Tror inte min kropp tycker om att jag skottar hela gården för hand, det är en del att skotta.
I alla fall så gick vi in och gjorde Emil redo för sängen, han fick pyjamas och ren blöja. Välling fick han ju såklart också sen plockade vi fram ostkrokar och lite chips sen startade vi en film, "modig". Det var en helt okey film men tyvärr inte lika bra sm jag trodde, måste kanske se den igen. Jag trodde att lilleman skulle somna ifrån filmen men icket, han var vaken ändå till den var slut och vi hade det så mysigt! När filmen var slut gick vi upp till Emils säng där han slocknade innan han lagt huvudet på kudden. Nej men han somnade väldigt fort! 


Vilket klipp jag gjorde! Emils overall från förra vintern har blivit för liten så nu var det dags att köpa en ny. Vi tyckte det var en bra ide att vänta till mellandags rean började så i torsdags, när jag ändå skulle till Umeå och BM, passade jag även på att kolla lite overaller. Eftersom Johan inte skulle med till BM den här gången så fick min mamma åka med så jag slapp köra själv. Vi åkte i alla fall direkt till barnens hus för där visste jag att det skulle vara rea på vintekläder. Jag stod och höll i två stycken overaller som verkade fina men en av de kändes lite tunn så det fick bli den andra. Min mamma höll på svimma när hon kollade prislappen på den, 1399 kr! Jag skulle ha den ändå, det var ju rea och jag och Johan hade pratat om att en overall för 600 kr kunde vara okey ändå. sen hittade jag ett par handskar också som skulle kostat 199 kr plus en body för 199 kr till "lillan". Jag höll nästan på att svimma när jag skulle betala, jag gillar 75%!! Allt som allt betalade jag ca 500 kr för dessa tre grejer. På overallen fick jag 1049 kr (tror jag det var) rabatt, det gillar vi!

På bilden ser ni hur fin överlöparn är, självklart är den ett antal storlekar för stor så han förhoppningsvis ska kunna ha den nästa vinter också, i alla fall till mellandgs rean. ;) jag känner mig riktigt nöjd med mitt köp!

Bilden ovanför denna ser ni overallen in action, Emil hjälper såklart till med skottningen. Han älskar sin nya rosa . 

1 kommentar:

Sara sa...

Jag satt med iPaden och bloggade och som ni kan se blev vissa ord helt galna men jag hoppas ändå att ni förstår vad jag menar. Sen kom visst inte sista meningen med. Jag skrev att Emil älskar verkligen den rosa snöskoveln som han fick av oss i julklapp. Anledningen till att den blev rosa är för att det inte fanns någon annan färg kvar, alla var slut! Det var bara en enda skovel kvar så vi tog den ändå och grabben blev som sagt väldigt nöjd. :-)