torsdag 27 december 2012

V.29

Så här ser jag ut idag i v.28+3! Tiden går snabbt, jag hinner inte med men nu längtar jag faktiskt efter den lilla busen som bor i min mage. Hon (?) var helt vild på julaftonen och under natten. Det var mysigt. Min lillebror fick känna bebisen sparka, han tyckte det var coolt! Haha.
I alla fall så har jag varit hos barnmorskan idag. Så här såg värdena ut den här gången:
Blodtryck: 120/70
Hb: 112 (det har gått ner från 115, så nu måste jag ta två tabletter per dag. Jag kommer skita stenar)
Hjärtljuden låg på 148
Vikt: två kg upp sen förra gången, totalt 6 kg upp.
Sf-måttet låg på 29, det följer alltså kurvan.
Ja, med andra ord kan man säga att allt såg bra ut förutom järnvärdet då som gått ner. Förhoppningsvis stiger det nu när jag ska ta två tabletter om dagen.
Nästa träff blir den 17 januari!

5 kommentarer:

Jossan sa...

Jag säger det igen, så himla fin mage du har! Och vad smal du är förutom kulan(vet att jag sagt det förr också)!
Saknar dig! Önskar så att jag hade råd att åka upp och hälsa på dig! Men det kommer väl...

sandra sa...

myys magen :)

Sara sa...

Tack Josefine! Jag hoppas att jag fortsätter se smal ut resten av graviditeten. :)
Jag önskar också att ni hade råd att åka upp (eller vi ner) skulle vara så kul att få visa er hur vi egentligen bor. Haha! :-)
Hur länge till skulle du vara mammaledig?

Sandra: saknar du din mysmage? :)

sandra sa...

Kan inte påstå att jag saknar magen,eller ja,kanske när jag var i vecka 29,då kanske jag skulle kunna ta tillbaka den :P men inte mot slutet :P

Jossan sa...

Ja, det skulle vara jättekul att se det omtalade Norsjö och Bastutjärn! :)
Jag blir mammaledig till april/maj någongång som det ser ut nu. Så föhoppningsvis hinner vi upp något innan jag börjar jobba :)