tisdag 18 december 2012

V.28

Helt galet vad magen växer! Jag insåg idag när jag fotade magen hur stor den blivit! Inte konstigt att jag tycker det är jobbigt att plocka upp saker från golvet...
Nästa vecka på fredagen är det dags för BM-besök igen. Ska bli spännande att se om sf-måttet fortsätter att ligga just över medel eller om det skjutit iväg... Huvva, hoppas det följer kurvan! Jag vill inte ha en jättebebis! Eller jag vill inte föda en jättebebis..
Hur som helst, morbror hade bjudit hit ett gäng kompisar på glögg/fika mys och jag fick självklart vara med. Det var trevligt och mycket gofika!
Nu däremot är det dags för mig att sova! Vi hörs.

2 kommentarer:

Jossan sa...

Men du, det där med magens storlek och storlek på bebis en behöver ju inte stämma överens...
Mitt mått låg ju över den övre kurvan, och ut kom Sixten på 3725 gram och 51 cm. Ingen jättebebis alltså :)
Det kommer säkert gå bra :)

Sara sa...

Nej, jag vet ju egentligen det men vi låg ungefär lika med Emil och hade han legat kvar i magen tre veckor till hade han vägt över 4000 gram. Det är ju egentligen inte så farligt stort men Emils huvud var stort och ja... Jag gruvar mig helt enkelt. Det känns läskigt! Känns dock skönt att jag ska få prata med BM nästa vecka. Vi har bokat in en timme istället för en halvtimme.