lördag 19 januari 2013

Äntligen

Ja äntligen har vi haft lagom kallt för att kunna vara ute. Idag har det varit nästan plusgrader och senast igårmorse hade vi minus 20 och dagen före det hade vi minus 30 så det här inte blivit mycket utelek här inte. Därför var det super härligt att vara ute idag. Johan var på motorsågskurs så jag och Emil har roat oss med lite skottning, handling och en kort tur på skotern för Emils del.
Vi åkte till Norsjö för att se om morfar var hemma men han skulle precis ut med skotern så Emil fick åka från skotergaraget ner till vägen, han hade ju tyvärr ingen hjälm så längre än så blev det inte.
Då morfar hade åkt iväg gick jag och Emil en skogspromenad innan vi åkte iväg och handlade.
När vi kom hem var klockan runt halv ett så vi värmde upp lite spaghetti och köttfärssås som Emil åt som en häst av. Sen startade vi trassel och lade oss i soffan för att mysa lite grann men vi båda somnade och sov nog ungefär en timme. Det var så himla mysigt! :)
Till middag blev det hemmagjord pizza, jag fuskade lite grann och gjorde det väldigt enkelt för mig genom att köpa stora halvor av polarbröd att gå som botten. Det blev faktiskt helt okej!
Nu sitter jag i badet och njuter av värmen och lillans bus! :)

Inga kommentarer: