måndag 21 januari 2013

Gårdagen spenderade jag i Skellefteå tillsammans med min föräldrar. De skulle kolla på ny inredning till deras toalett och jag skulle hämta babyskyddet som vi köpt.

Inte en så jätte bra bild men det är en brio med isofix, precis likadant som det vi hyrde till Emil. Vi var super nöjda med det och hade egentligen tänkt hyra även den här gången men då jag råkade hitta det här på köp och säljsidan för Skellefteå (facebook) så kunde vi inte annat än slå till då det endast kostade 800 kr och ser ut som oanvänt! Jätte fin är den och riktigt nöjda över köpet är vi!
Förutom ett babyskydd så blev det lite annat också, bland annat en del grejer till Johan som han beställde med mig och några små plagg till bebisen. Jag hittade en rosa kortärmad body på barnenshus för endast fem kr! Kunde såklart inte stå emot för det är väl klart att lillan måste få ha nåt i rosa.. om det nu visar sig att det är en lillan. :)
Sen fick hon en jätte fin stickad dress också för endast 40 kr! Sen hittade jag två pyjamasar utan fötter på cubus för 49 kr/st. Jag tycks minnas att Emil nästan bara har pyjamasar med fot och vi tyckte inte alls om det. Han hade ju så stora fötter så kläderna blev ju för små direkt!

Förutom det så köpte jag två linnen och en tunn tröja till mig själv, även det var på rean. Det är kul att handla på rea! :)

Jag gick iväg och tänkte att jag skulle "tvärfota" lillans nya kläder men kom på att jag redan stoppat de i tvätten så det gick dåligt. Jaja, ni lär säkert få se de sen ändå.

Sen var vi på lakkapää och där hittade jag denna tvättstuga, precis så hade jag tänkt göra i min tvättstuga förutom den röda färgen då. 
Igår när jag, mamma och pappa kom hem från Skellefteå bjöd svärfar  oss på middag och min lillebror Håkan  och hans tjej Ida kom också dit och åt. Håkan hade en så underbart tjusig frisyr som jag helt enkelt var tvungen att visa er. :)


Idag har Emil varit hos dagmamman fram till klockan ett sen åkte vi direkt hem för vi väntade besök av en tjej som heter Martina. Hon har en liten bebis som bara är ca 3 månader. Det är kul att få träffa lite folk ibland. Vi fikade, pratade och gick husvisning. Riktigt trevligt var det!
När de hade åkt hem började jag fundera på vad vi skulle äta till middag och det blev en specialare av mig. Bilden ser ju inte speciellt aptitlig ut men gott var det!

Middagstips!
Vi hade ju en del köttfärssås över sen i helgen och tänkte att jag skulle göra nåt kul med det. Då kom jag att tänka på moussaka så jag googlade recept på det men hittade bara en massa konstiga  recept så jag gjorde nå eget.
Jag började med att skala och dela potatisen till mindre bitar så den skulle koka färdigt snabbare. Sen värmde jag köttfärssåsen och kryddade lite extra så den skulle börja smaka som jag tyckte att den borde smaka. När köttfärsen var färdig var ungefär potatisen också färdig så jag gjorde potatismos som jag kryddade med salt, och vitpeppar (massor med grädde hade jag i och en klick smör).
Jag hade en lagom stor ugnssäker form som jag först lade ett lager med köttfärs sen potatismos och samma igen. Längst upp hade jag lite riven ost.
Sen in i mitten av ugnen tills osten fått fin färg!
Servera tillsammans med en god sallad eller möjligtvis nåt så enkelt som rivna morötter.
Det blev faktiskt riktigt gott så ett bra tips om ni har köttfärssås över. :)

 Nu ska jag se om jag kan fixa ett collage av ett gäng bilder som jag tänkte att ni nog ville se. Säger inte vad det handlar om utan ni får vara nyfikna istället! ;)


2 kommentarer:

Jossan sa...

Det där med fötter på pyjamasar känner jag igen.
Sixten hade/har också så stora fötter så hans fick inte plats i dom. Han bara sparkade ur hela tiden och så hamnade fötterna uppe i grenen. Inte så bra med andra ord.
Mycket bättre utan och ta på ett par strumpor om det behövs :)

sandra sa...

Pyjamasarna håller jag med om. pojkarna har alltid haft stora fötter som bebis,Lilly har däremot ''normala'' fötter för att kunna ha fot på byxor och sånt,det funkar när fötterna passar,annars är dom inte bra !! Förresten,reagerade på att det står hon och lillan,meeen,det kommer en kille :P Det TROR jag , men du har säkert rätt.mamman brukar ju ha rätt :P