tisdag 26 februari 2013

Babyshower

Gissa om jag blev förvånad!
I fredags var jag och Johan bjudna till Bella och Robin kl 18.00 på spelkväll men som vanligt var vi sen. Jag fick ett sms av Bella där just före sex då hon undrade om vi var på väg. Jag svarade då att vi skulle bli sen för vi hade precis ätit middag färdigt och sen skulle vi båda duscha. Men det är ju lugnt tänkte vi, det är ju ingen annan där och eftersom Bella undrade om vi hade åkt redan före kl sex så tänkte jag att de kanske inte heller var färdiga. I alla fall då klockan var just före sju ringde Bella och undrade vart vi var, vi skulle precis sätta oss i bilen så vi var väl 15 minuter bort ungefär.
Vi sa det i bilen att det kanske inte bara var vi som skulle dit och det var därför hon lät så konstig i telefonen.. hm.. men när vi kom till deras gård så var det bara deras bil där och eftersom de bor utanför Norsjö så borde det ju stått fler bilar där om det varit någon mer där. Jaja, vi går in och då förstår jag..

Bella och Ida har ordnat en babyshower för oss! Så otroligt kul det var! De har pratat om det flera gånger men då det börjar närma sig beräknat så tänkte jag att det kanske inte skulle bli av ändå eftersom ja.. som sagt, det blev för nära beräknat helt enkelt. Men shit vilken överraskning det blev! Där inne satt Jenny, Daniel, Ida, Johanna och hennes son Gabriel och såklart Bella och Robin.
De bjöd på gofika och de hade beställt en tårta från cafét här i Norsjö. Hur fin som helst! Sen lekte vi en lek där jag och Johan skulle sitta med ryggarna mot varandra, de hade skrivit frågor där vi skulle svara Sara eller Johan. Alltså typ "vem byter första bajsblöjan?".. ja.. jätte kul var det och vi var ganska överens faktiskt! :)
Sen hade ju jag och Johan tagit med oss två spel för vi trodde ju vi skulle på spelkväll. Ett av spelen heter "trodde du ja!" så vi spelade faktiskt det.
När vi spelat färdigt var det dags att bege oss hemöver. Det blev en toppenkväll! Vi fick ju såklart några presenter också och en jätte söt liten "bok" där de skrivit sina gissningar på bebisen och en liten hälsning till familjen. Två av mina kompisar som bor en bra bit härifrån fanns med på ett litet hörn där. Gissa om jag blev glad, nästan tårögd till och med!

Tyvärr hade jag ju inte kameran med mig men tog nån bild med telefonen i alla fall.

Redo för spelkväll hos Bella och Robin. :)

Ja just det ja.. haha

Gofika!

Och den otroligt fina (och goda) tårtan som Cilla har gjort! 
Tack kära vänner för den fantastiska kvällen som ni ordnade, ni anar inte hur glad jag blev!

2 kommentarer:

Jossan sa...

Åh det hade varit så roligt att vara med!
Låter som ni hade en kul kväll! :)

Sara sa...

Vi hade en jätte kul kväll och jag önskar verkligen att du/ni hade kunnat vara med! Men som sagt, vi får ta igen det sen när ni kommer hit. :)