onsdag 20 mars 2013

Jag håller på!

:-!Jag lovade ju att förlossningsberättelsen skulle komma snart. Jag har faktiskt börjat skriva den, har nog skrivit i alla fall hälften nu så den är på god väg. :)
Vi är nämligen förkylda här så det blir mest filmmys i soffan på dagarna! Emil har hosta och 40 graders feber och lillan hostar så jag vet inte vad.
Hon hade tid på bvc idag så läkaren fick passa på att lyssna på henne och han tyckte det lät lite rossligt men inte så allvarligt. Hon fick ändå inhalera koksaltlösning i hopp om att slemmet skulle släppa. Skulle det bli värre skulle vi få komma igen imorgon och så får hon inhalera då också. Jag hoppas det är bättre imorgon!
Sen så vägdes hon och tyvärr har hon inte gått upp så jätte bra, 70 gram på en vecka. Vi fick därför en ny tid redan på fredag. Hoppas att hon får i sig tillräckligt i alla fall och att det bara är förkylningen som ställer till det.
Hennes vikt är nu 3480 gram och längden är 52 cm.
Eftersom hon ligger i min famn och sover nu så ska jag faktiskt ta och gå i säng redan nu. Det blir ju ingen sovmorgon imorgon då Johan ska iväg till Skellefteå en sväng. Ska bli spännande att vara hemma själv med båda barnen för första gången. Synd bara att de ska behöva vara förkylda just då men det blir nog bra!
Sov gott!

Inga kommentarer: