torsdag 21 mars 2013

Sjuklingar

Emil har fortfarande feber, hans hosta har dock blivit bättre och det är vi glada för.
Milja är fortfarande hostig och slemmig. Hennes slem sitter dock väldigt långt ner och ingenting vi kan göra nåt åt här hemma. Vi var ju hos läkaren igår så han fick lyssna på hennes lungor både före och efter att hon fått inhalera.
Nu idag åkte vi dit igen för att hon skulle få inhalera. Läkaren fick lyssna idag också och han tyckte att hon verkade lite mer ansträngd i andningen idag så imorgon när vi ska dit imorgon och väga henne ska läkaren få lyssna på henne också. Om hon låter lika eller sämre blir det kanske en remiss till barn i Skellefteå. Jag hoppas hon är bättre imorgon men som hon låter nu känns det hellre som att hon är sämre. Hon andas lite mer ansträngt och hon låter inte alls fint... Åh!! Dumma förkylning, lämna oss ifred!!
Jag är lite skraj för att hon ska få RS-virus, det vill jag verkligen slippa!
För övrigt så hade vi det rätt så mysigt idag jag och barnen!
Johan åkte en sväng till Skellefteå idag då han skulle träffa någon angående sitt företag som han ska starta så jag bad mina föräldrar komma förbi en sväng. Kändes jobbigt att vara hemma med båda barnen själv då de är sjuk båda två!
Nej hörreni, nu ska jag och lillan gå i säng!! Håll tummarna för en hyfsat lugn natt.

Inga kommentarer: