onsdag 10 april 2013

Bvc och läkarbesök

Lillan var på bvc igår, det var dags för läkarbesöket.

För två veckor sedan vägde hon 3750 gram och var 53 cm lång. Igår vägde hon 4270 gram och var 54,5 cm lång. Hon växer riktigt bra alltså och det känns såklart skönt, då vet jag att hon får i sig det hon behöver.

Läkaren kände och klämde på henne och hon fick en OK stämpel rumpan. Det enda han egentligen anmärkte på var att det bullrar väldigt i hennes mage och det vet vi ju. Det hörs till och med utan stetoskop och ja, hon har ont i magen. Vi blev rekommenderade miniformdroppar och visst kan det vara bra... Om man kommer ihåg de nån gång!! Jag förstår inte hur jag ska komma ihåg dessa droppar. Hon ska ha de före varje måltid och flaskan ska dessutom stå i kylen, jag kan alltså inte ha flaskan stående där jag ser den.
Om nu inte miniformen hjälper så kan det bli så att jag får prova våra utesluta mjölk...
Jaja, det blir nog bra!

Idag har Emil blivit klippt av någon som faktiskt kan. Har tyvärr ingen bild just nu men fint blev det.
När vi pratat och lekt en stund med "Frissans" (frissan är mina föräldrars granne plus en kusin till min pappa) dotter gick vi vill mamma och pappa för att snylta till oss en lunch. Efter lunchen gick jag och Emil på en långpromenad. Emil sov i vagnen hela vägen och jag försökte bara njuta av att röra på mig. 

Just nu sitter jag och barnen i soffan och myser. Vi ska snart gå i säng och sova så gott... Hoppas jag. Imorgon ska vi först på öppna förskolan och sen blir det att följa ett gäng mammor och äta lunch någonstans. Det känns kul!

Nu ska jag försöka borsta tänderna och sen blir det upp och söva åtminstone det större barnet! Önska mig lycka till!

Inga kommentarer: