onsdag 10 april 2013

"Emi ät gåttarnas plättar"

Den här pojken är så himla kul ibland.

För er som inte vet så har vi två tamråttor/takråttor, de står på övervåningen här i huset. De brukar nästan alltid få lite rester från middagen.

Idag har Emil flera gånger påpekat att råttorna har mat ståendes på bänken i köket och jag har svarat att vi ska ta upp det till råttorna.
Förmodligen blev Emil less på mig så han tog deras mat och gick upp med den själv (jag höll på steka kyckling så jag kunde inte stoppa honom).
När han väl kom ner igen frågade jag om det gick bra och det gjorde det såklart men han tittar på mig med sin busiga blick och sen säger han "Emi ät gåttornas plättar".
Då hade Emil ätit upp plättarna som jag lagt dit från lunchen. Haha!

Ja, jag tyckte det var så himla gulligt och roligt! Han är för söt min älskade pojke.

1 kommentar:

Jossan sa...

Hahaha! :D Sötunge!