lördag 29 mars 2014

Kvällspromenad

Det var faktiskt riktigt härligt med en kvällspromenad. Det var varmt ute men inte så att jag höll på smälta bort. Jag har fotat en hel del, vet bara inte om bilderna blev så bra. Jag hade velat fota marknaden lite mer närgånget, eller vad man ska säga men jag vågade inte göra det den här gången.

Jag köpte mig ett linne och ett par byxor till. Hittade även ett apotek så jag var in där för att köpa någonting mot mitt eksem. Tjejen i kassan kunde ENGELSKA! Så skönt med någon som kan engelska. Hon var supertrevlig och jag fick dessutom rabatt. Nu ska jag äntligen bli av med detta kliande, håller på bli knäpp(are). Jo, justdet, vi småpratade lite också. det var trevligt. :)

Det är trevligt att få vara ledig men det hade nog varit ännu trevligare om Hedvig också hade varit ledig. Tråkigt att hon dessutom jobbar långdag idag. Hoppas att hon får sluta lite tidigare. Jag är nyfiken på hur det gick för henne att köra till jobbet i morse. :)

Här kommer ett gäng bilder från promenixen.

De blåa/gröna tälten är stånd med mat, grönsaker, kläder och blommor. Marknaden fortsätter in på höger gata en bit längre fram. Där är det ungefär lika många till. :)



Lägg märke tilll de två männen bak i flaket på pickupen. De kör ju inte direkt sakta, 70-120 km/h.

Ser ni ovanpå lastbilen då?! Två män som sitter på taket!

Solnedgång över den enda bron som finns över vägen. Synd att man måste gå så långt för att komma till den.

Det var dagens äventyr. Undrar just vad jag ska hitta på i morgon. Kanske ska ta moppen och köra runt en sväng. Tål att funderas på. Sov gott och ha en fantastiskt bra dag/kväll.

3 kommentarer:

Carin sa...

Hej Sara! Åh så roligt att det var så mycket att läsa på din blogg!! Jag kollar i morgon igen! :)
Vilket annorlunda "äventyr" du har åkt på. Jag är inte säker på att jag skulle vara så modig att jag ens skulle överväga att ge mig ut på något sådant. ...om inte hela familjen följde med, förstås.
Hoppas du kan sova gott i natt!
Kram

Sara sa...

Men så kul att få se en kommentar ifrån dig Carin! :)
Ibland undrar jag verkligen vad jag gett mig in på, hur tänkte jag när jag skulle vara hemifrån och utan både barn och sambo i fyra och en halv månad? Hoppas att tiden går snabbt, jag längtar redan hem! :)
Kul att du fortfarande tittar in på min blogg ibland. :)
Kram

Carin sa...

I FYRA OCH EN HALV MÅNAD!!

Du får ett mail av mig i morgon! :)
Kram