lördag 29 mars 2014

Dagen i bilder

Idag är det alltså min första lediga dag sen vi kom hit. Det känns ganska.. skönt med en ledig dag men det är också då jag får hemlängtan känner jag. Tur att jag jobbar heltid när jag är här. :)
 
 
Den här bilden tog jag igår när jag skypeade med familjen där hemma. Oj vad jag saknar de!

Den här bilden tog jag också igår, jag gick ut ur rummet för att känna hur varmt det var ute. När jag sen kom in på mitt rum igen kändes det så kallt, jag hade ju bara AC:n på ynka 25 grader. Herregud så kallt! haha

Detta är alltså samhället som vi bor i, "Somotan", har ingen aning om hur det stavas men så uttalas det i alla fall. Det här är även den stora korsningen som jag måste passera varje gång jag ska iväg till jobbet eller för att ta mig till marknaden. Det finns inga övergångsställen så man får helt enkelt springa rakt över vägen. Ganska spännande!

Det finns en altan högst upp på hotellet, där håller hotellet till med tvättningen. Jag passade på att fota när jag var där uppe.

Byggnaden precis bredvid hotellet.

Elkablar precis intill husen, känns ju lite spännande kanske. :)

 

Min moped/motorcykel som jag kör till jobbet. En riktig pärla! :)

 

Det här huset är ju lindrigt, men de gillar verkligen färg. Inte bara utanpå husen utan även gärna inne i huset också.  

Soptunnor, vad är det för någonting? Det är väldigt skräpigt här men jag om jag nu förstått det hela rätt så finns det ingen direkt sophämtning här,  i alla fall inte i vissa byar utanför samhället. 

Sist men inte minst, jag är otroligt glad för min bok som jag köpte precis innan jag åkte iväg. En Thaibok enkom för att resa. Det finns många bra fraser och information i denna bok. Nu har jag även märkt ut vissa saker som jag tänker kan vara bra. Idag till exempel, skulle jag förklara för städerskan att jag ville ha en sked till min yoghurt men hon såg bara ut som ett frågetecken så jag tog fram min bok, bläddrade till ordlistan och letade fram ordet sked. Tadaa, hon förstod precis vad jag menade då eftersom det står på Thai också. :)

Nu kan jag nog våga mig ut en sväng igen! :)
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: