onsdag 26 mars 2014

Thailand

I går, tisdag 25/3, skjutsar Johan och barnen ner mig till Skellefteå. De följer med in en liten stund men när min kund och hans famillj kommer så checkar de in direkt så jag följer Johan ut till bilen och då känner jag att "hur fasen ska jag klara mig utan min familj i en månad?! Jag gråter faktiskt en skvätt när jag ämnat familjen i bilen. Ville inte gråta inför barnen men fy vad det kändes jobbigt.
Klockan 09:50 startade planet som skulle ta oss från Skellefteå till Arlanda. Resan ner gick över förväntan faktiskt, jag var så otroligt rädd att jag skulle bli åksjuk men som sagt, det gick väldigt bra. Det enda "problem" jag hade var när vi skulle landa, herregud så ont det gjorde i mitt vänstra öra och käke trots ett frenetiskt tuggande av tuggummi.
Väl på Arlanda passade vi på att  äta lunch, för min del blev det dem dyraste köttbullarna jag någonsin ätit, 152 kr, och inte ens var dem särskilt goda. Kl 13:30 sitter vi på ombord på Thaiair som ska ta oss hela vägen till Bangkok. Självklart är det thailändsk personal som jobbar men de såg så  trevliga ut och väldigt finklädda var de också.


Ombord på Thaiflyget fanns det en liten skärm vid varje stol där man kunde se film, få information om Thailand, eller bara spela olika spel. Det var riktigt smart faktiskt. Filt, kudde och hörlurar ingick också.Vi fick både mat och fika ombord på flyget. Till middag fick jag ris och kyckling. Tyvärr tyckte jag att kycklingen var alldeles för stark men efterrätten var super god, brieost och kex!
Vi fick även frukost innan vi klev av flyget. Kändes väldigt konstigt att äta frukost då kl enligt svensk tid bara var 21:00. Omelett, prinskorv, en liten yoghurt och en brödbit blev det till frukost/kvällsfika. Inte så dumt!

Klockan 05:00 landade vi i Bangkok och tack och lov gick även denna resa väldigt bra. Det kändes nästan som att åka tåg. Flyget "skumpade" lite som tåget brukar göra. :) När vi kliver ur planet är det precis som att någon öppnar en bastudörr. Herregud så varmt och fuktigt det är i Thailand idag!

Vi åker en Taxi till min kund och hans familjs hus. Det tar 3-4 timmar, men under resan stannar vi till på en marknad där vi köper lite vatten och besöker toaletten.

Väl hemma hos min kund stannar vi bara en kort stund så jag och H den andra svenska assistenten) hinner bekanta oss lite med mopederna innan vi ska köra till hotellet där vi ska bo.

När vi äntligen tar oss till vårt hotell och får se rummen så tänker åtminstone jag "ojdå, ska vi verkligen bo här?!" Det första rummet som vi får kolla på luktar otroligt illa, mögel skulle jag säga.  Men nu känns det bra.

Thailand är verkligen mopedernas stad, jisses så mycket mopedister! Fort kör de dessutom och utan hjälm.. Till och med barnen har utan hjälm vilket jag inte alls förstå.

Här kommer några bilder som jag inte ids skriva någt om just nu.







Nu ska jag inte skriva så mycket mer för ögonen går verkligen i ett kors. Jag måste sova!

Sov gott!

Inga kommentarer: