onsdag 9 april 2014

Kurragömma med dunk och 5-årskalas

Varför kan jag inte sova? Jag kan inte somna på kvällarna heller, inte ens när jag är väldigt trött. Det är jobbigt, tur att jag snart ska vara ledig nästan en vecka. Jisses,  lite rädd är jag. Önskar verkligen att jag hade med mig någon med lite koll i alla fall. Meeen det kommer nog att gå bra ändå. Jag har ju min thaibok, som jag för övrigt fick använda mig av i morse. Jag hade bara betalat mitt rum till idag aå jag tänkte betala innan jag åkte till jobbet. Tjeje. I receptionen såg ut som ett frågetecken,  jag plockade fram min magiska bok och hpn förstod precia vad jag menade. Jag betalade mitt rum till och med 16 april. Ganska pirrigt och samtidigt lite ledsamt.  Ska jag lämna detta samhälle, tänk om eet blir sämre dit jag ska nu? Jag som äntligen börjar känna mig som hemma här nu.

Idag har det i alla fall varit en lugn dag på jobbet, inget speciellt som har hänt mer än att det varit 5-årskalas på gården. Ett av barnen till min kund fyllde 5 år idag så vi har ätit en supergod tårta och sjungit "happy birthday" såklart. 

Vi åt även grillad kyckling och det var så smarrigt!  Tog tyvärr ingen bild på kycklingen.

Jag och barnen har lekt kurragömma med dunk och det är ju riktigt kul faktiskt.  Jag kom ihåg från när jag var liten, jag och grannarna brukade väldigt ofta träffas och leka kurragömma med dunk. Vi var ganska många barn som lekte det.

Nej, ska jag behöva sova nu igen. I morgon lät det som att vi ska till Petchabun och shoppa loss så jag behöver nog sova om jag ska orka.

Tyvärr har jag få bilder som jag kan visa här i bloggen (är människor med på bilderna som jag inte vill hänga ut här) så ni får en på tårtan och en bild på mig från i morse. :)

Inga kommentarer: