torsdag 10 april 2014

En tung dag som slutade i storm

Idag har varit en tung dag, jag har verkligen saknat familjen idag. Vi åkte till Petchabun idag, det är alltså den närmaste staden som ligger ca 8 mil härifrån. Vi åkte redan strax efter nio i morse och strosade runt på affärerna hela dagen. Tror at klockan var runt halv fem när vi kom hem. Skönt när timmarna bara försvinner! När vi kom hem satt jag och min kund ute på altanen medan grannarna samlades i huset mittemot, där satt de och pratade när allihop vänder sig om och tittar på mig, sen skrattar de. Det kändes verkligen inte bra. Vad säger de? Är jag ful? Tycker de att jag är jobbig? Är jag för barnslig? Har jag konstiga kläder? tycker de att jag är tjock? Jag blev sårad, jag tror egentligen inte det var något elakt de sa men jag hatar det där. Sånt händer hela tiden och jag gillar det inte. Okey, att folk kan titta på en men jag tycker inte om när en hel grupp tittar på det där sättet och sen skrattar. Nej, usch! Jaja, nog pratat om det.

När vi satt där och pratade såg jag uppe i himlen att den lystes upp ut i mellan, typ som att det var åska och blixtar. Man kunde inte se några blixtar och ingen åska hördes. Det var vindstilla och inget regn. Helt plötsligt ser man på grannens hus att det börjar blåsa ordentligt, plåttaket skallrar och träden lever loppan. Blåsten kommer snabbt till oss då det kanske är ca 30 meter till grannen. Det blåser rejält!

Det var spännande när jag skulle köra hem med moppen, det blåste ordentligt så jag fick koncentrera mig på att  hålla moppen upprätt samtidigt som jag skulle hålla koll på vägen. Tack och lov var det inget regn.. än. Regnet kom precis då jag parkerat moppen inne på hotellet.

Jag hann springa till 7-eleven och köpa lite torsdags snacks i alla fall. :)

Jag har flera dagar i rad lagt fram denna sked för att den som städar ska förstå att jag vill ha en ny men de har bara lagt den på ett "bra" ställe. Alla ser väl att denna sked är smutsig? :O
I alla fall så tänkte jag öva mina kunskaper på att skriva lite Thai.. det står: "Det här är inte rent". Man kan tycka att det hade varit enklare att gå ner till receptionen och be om en ny sked men det är ju inte lika roligt. :)
Detta fungerade för när jag hem från jobbet i dag hade jag en ren sked här. :)

Mm.. dessa bananer är så goda! Det finns bananträd på gården där jag jobbar och den här bananen kommer därifrån, supergod!

Jag kan inte sluta förvånas över dettA!

Mitt besök på toaletten kunde ha slutat i kaos.. om jag gjort nr. 2.. jag förstod nte att man köper sitt toapapper innan man går in på toan..


Självklart åt vi en glass innan vi åkte hem, det hade vi verkligen gjort oss förtjänta av.  
I bilen på väg hem, känner mig ganska trött.

Torsdags snackset, fyra av påsarna ska jag dock ta hem och bjuda Johan och barnen på. :)


Nu ska jag sova, jag är trött. Ska bli väldigt skönt med sovmorgon i morgon. Sov Gott!

Inga kommentarer: