fredag 4 april 2014

Tempel och kor

Jag tog mig en tur med moppen även idag. Det är ganska kul att åka runt med moppen och kika på nåt annat än samhället. Jag tycker det är mycket som är fascinerande med detta land men bland annat att det finns små butiker/kiosker lite överallt. I varenda by finns det en kiosk där man kan köpa lite snacks och vatten.
 
Jag har även gått en sväng inne i samhället idag, jag gick längs efter vägen mot apoteket och sen upp över bron som finns en bit bort. Jag har ju tidigare berättat att man blir väldigt uttittad här, idag var det 3,4 bilar som tutade på mig, killarna som satt i bilen/på flaket vinkade och tjoade hejvilt. Det är klart att det är trevligt men jag har svårt att tänka mig att de gör det för att jag är snygg. Kanske hellre tvärtom. haha
 
Jag har även shoppat lite färgpennor och papper så nu kan jag ju roa mig med att rita. Jag har ju snart läst ut min andra bok som jag hade med mig och här i samhället finns det varken tidningar eller böcker på engelska. Innan jag åker härifrån tror jag att jag ska köpa mig en bok eller tidning.. eller kanske en film som är på Thai. Skulle faktiskt vara lite kul.. ja, det får nog bli en film. Jag hittade "Despicble me" på 7 eleven och den var jag nära på att köpa idag men hade inte med mig pengar så det skulle räcka. Får ta det nästa gång jag ska förbi där.
 
Vet ni hur lyxigt det är att få kläderna tvättade och strukna? Nej, det är inte så dumt ska ni veta.
 
Nu ska ni få se lite bilder från dagens äventyr.
 
Det är inte mycket vatten i vattenhålen som finns här.

Jag gillar när det finns bild på skyltarna.

Kor som står precis bredvid vägen, tyckte däremot det såg ut som att de satt fast i ett rep eller liknande runt halsen. De blev då inget rädd när man kom.

En by mitt ute i ingenstans.

Ett litet tempel som däremot var väldigt högt. Vågade inte gå in då jag inte riktigt vet vad som gäller.

Ganska litet men väldigt högt!

Jag tycker det är väldigt fascinerande att de kan elda på åkern utan att elden skenar iväg. Vad är det som gör att de kan "kontrollera" elden?

Ganska häftigt egentligen!

En hydda, vet inte om det bodde någon där.

 
Till och med växterna i Thailand tycker det är lite för varmt.

Jag funderade på om jag skulle ha stannat av och gymma lite.

Himlen ser väldigt mörk ut.. men än så länge inget regn och ingen åska heller.

Vägarna i Thailand är i väldigt olika skick. Den här vägen var ganska dålig bitvis medans den var riktigt bra på andra ställen.

Jag älskar bergen som ligger här.

Tänkte såklart på Johan när jag såg de här träden, vågade in gå innanför murarna. Men det var många träd och fina var de.

Den här byggnaden ligger mitt i samhället, jag undrar verkligen vad det ör för byggnad.

Det är verkligen lyxigt med tvättad och struken tvätt!

Mums, har hittat något som jag verkligen tycker om.. köttbullar och en pinne med tofu. Smarrigt!

Men såsen som hör till, jisses så stark den är, tur att han har den i en påse bredvid.
 
Jahapp, det var dagens uppdatering. Nu ska jag ta och sova så jag orkar jobba imorgon. På eftermiddagen blir det fest. Ser faktiskt framemot denna fest, tror att det kan bli skoj och en riktig upplevelse. Måste dock komma ihåg kameran, den får jag verkligen inte glömma.
 
Ha en bra kväll, vi hörs!
 

Inga kommentarer: