lördag 19 april 2014

Vattenskoter/Jetski

Jag ligger lite efter med mina uppdateringar känner jag men jag skyller på att jag numer inte har internet på mitt rum och det enda stället som jag kan sitta på är i trappan eller på golvet.. kanske inte så kul. Tycker det är konstigt att de inte har ett vettigt allmänutrymme när de inte har internet på rummen men på allmänna utrymmen? Jag kanske har missat något ställe, jag vet inte.
I alla fall så började jag dagen med någonting sjukt roligt, någonting som jag lääänge velat göra. Nämligen att köra vattenskoter! Redan den dagen jag kom tänkte jag att det vill jag göra. Jag kom ju så sent så det var ju redan på väg at bli mörkt så jag tänkte att nästa dag ska jag köra vattenskoter. Men då var jag lite för feg, jag stod och tittade på skotrarna väldigt länge innan jag ens frågade vad det skulle kosta. Men som jag berättat tidigare så kändes det inge bra när han tittade på mig som att jag automatiskt inte kan köra bara för att jag är tjej.
När jag då igår hade bestämt mig för att köra så var det det första jag gjorde när jag steg upp.
Killen som tog betalt av mig frågade "can you drive?".. "I hope so".. sa jag bara och skrattade. haha, han blev nog inte så mycket lugnare av det kanske. Han frågade om det var okey att en av killarna åkte med och det var ju såklart okey. Men nog blir jag lite sur när alla andra som jag sett har fått köra själva.. men inte jag. Jag ville i och för sig ändå att någon skulle åka med mig men jag hade nästan hellre velat be om det. Hur som helst.. killen som åkte med pekade vart jag skulle köra och sen tyckte han "look at the view".. men hallå, vadå titta på utsikten.. jag vill köra FORT! Jaja, jag tittade på utsikten samtidigt som jag körde fort och hoppade i alla vågor. Jag skrattade också för varje gång vi hoppade eller fick vatten fulla ansiktet.. jag undrar verkligen vad killen tänkte. När vi sen vände tillbaka visade han att man kan göra ganska tvära svängar utan att tippa så jag körde hejvilt och gjorde massor med tvära svängar och skrattade massor. Oj så kul det var! Absolut det bästa med hela denna resa! :)



Redo för en fartfylld tur! :)
 
Sen efter detta så gick jag hem och bytte kläder, tog på mig baddräkten! Bada måste man ju bara göra när man är här så jag packade ner handduk, vatten och min bok i väskan sen gick jag ner till stranden igen. Det är så otroligt varmt i vattnet, är säkert 30 grader! Känns då så om inte annat. :)
 
________________________________________________________________
 
Idag har jag gjort någonting riktigt stort för att vara jag, jag badade i "bikini" (BH och trosor om man ska vara petnoga). Jag otrivs något fruktansvärt i att framförallt visa min mage, huvva! Men idag tänkte jag att, Nu händer det. Jag vill ju gärna ha lite färg på resten av kroppen också och inte bara armar och fötter. Jag har inte använt bikini sen jag var säkert 12 år. Jaja, det gick ju bra idag, det var ingen som svimmade av synen av mig. Haha
 
Jag har även hunnit få fotmassage idag, det var udda.. inte alls som jag tänker mig fotmassage.. jag skulle nog mer kalla det benmassage kanske. Men det var helt okey, inte som rygg och axelmassagen för den var faktiskt väldigt skön. vet inte om jag berättade det men jag fick ryggmassage höromdagen. Det är lite spännande när de sliter i en. Jag hade massor med knutar i ryggen mellan skuldrorna. Inte konstigt att jag haft lite ont i ryggen, skönt att jag slipper den hårda sängen i alla fall.
 
Det är nu mindre än en vecka kvar innan jag är hemma i Bastutjärn med familjen. Oj vad jag längtar men först ska jag upptäcka storstan. I morgon reser jag till vidare till Bangkok, herregud så spännande! Ska till och börja med bli mest spännande att ta sig ifrån denna ö.. hm.. måste ringa nåt nummer och berätta att jag vill hem, Jag antar att det är för att ha en taxi redo när jag kommer till fastlandet. Jag gruvar mig en hel del för att ringa, måste ju prata engelska. Egentligen är det väl inget problem att prata men att förstå vad hon säger känns mest gruvsamt. Jaja, det ordnar sig säkert.
 
Nu ska jag nog ta och gå in på mitt rum igen. Verkar inte som att någon hade tid att skypea med mig nu. Kanske i morgon när jag kommer till mitt nya hotell. Där har de Wi-Fi på rummet! :)
 
Ha det!  


Inga kommentarer: