onsdag 10 december 2014

Ett nytt försök

Det är väldigt ofta som jag tänker att jag ska gå in på min blogg och skriva ett par rader... men det händer aldrig. Det är som att jag inte har tid. Men jag ska nog försöka ta mig tid till det. Det känns som att jag behöver skriva av mig lite.

I sommar jobbade jag 50% i Skellefteå på sjukhuset och jag trivdes så otroligt bra på medicingeriatriken. Jag och mina gamla ofta förvirrade patienter, vi trivdes bra ihop. Jag växte rätt mycket under sommaren. Det var flera gånger jag fick höra av både patienter och anhöriga hur gullig, duktig, trevlig och snäll jag är. Det har nog aldrig hänt på någon annan arbetsplats jag varit på så ni kan ju bara tänka er hur glad jag blev.
När sommaren var över fick jag fortsätta på en ledig rad som endast var 48% vilket jag tillslut var tvungen att tacka nej till då pengarna inte räckte längre än till körningen. Att pendla 16 mil t/r kräver en rätt bra lön...
Men jag hann inte vara arbetslös innan jag fick hoppa på en annan rad så nu jobbar jag på rehab/stroke avdelningen på Lycksele lasarett. Jag jobbar endast natt och "bara" 64% så det känns bra. Schemat är kanon, jag jobbar två nätter första veckan, två nätter i början på vecka två och även helgen samma vecka. Vecka tre är jag långledig, 9 dagar. Det känns riktigt bra både schema- och lönemässigt. Att däremot återigen behöva pendla 16 mil t/r  är ju lite trist men nu har jag i alla fall resesällskap 10 av dessa 16 mil. Det är inte ofta man kan ha en pendlarkompis. Vi jobbar exakt likadant så det är rena lyxen.  :)

Just nu sitter jag här på jobbet och gäspar.. inte så bra att vara så trött redan nu kl 00:30 men det är tur att min kompis kör hem i morgon bitti.  :)

Sov gott!

Inga kommentarer: