tisdag 16 december 2014

Thailand

Herregud vad jag längtar tillbaka till Thailand.  Nu ska min före detta kund åka tillbaka till Thailand och jag kan såklart inte annat än tänka tillbaka på min resa som jag gjorde i våras. Jag ångrar inte en sekund att jag åkte iväg. Visst var det jobbigt att vara utan familjen så länge men detta var en chans för mig som jag mest troligt aldrig kommer få igen så det känns skönt att jag faktiskt tog mig iväg och att Johan faktisk lät mig åka.

Jag är dessutom väldigt stolt och imponerad över mig självn som klarade av  att resa runt själv. Jag har alltid trott att jag varit värdelös på engelska men der visade sig att jag var ju ganska bra faktiskt.  :)

För ett par dagar sen startade jag äntligen ett konto för enbart resor. Där sätter jag vatje månad in en liten slant.. så om ett par år då barnen blivit lite större och mitt konto blivit fyllt ordentligt då blir det en långresa till Thailand med familjen. Så det så!

Bilden är på mig och tjejen som jobbade på hotellet där jag bodde. Hon var den enda ur personalen som kunde engelska. Jag saknar henne väldigt mycket faktiskt,  hon tyckte synd om mig som varje dag åt "cup noodles" så en dag följde hon med mig ut och köpte god, lite mer lyxig, mat till mig. Den här dagen var det dessutom "sonkran festival" (vattenfestival) vilket innebär att man får kasta vatten på ALLA, även polisen. När vi beställt mat hoppade vi upp på moppen igen och körde hem till hennes hus. På vägen dit blev vi väldigt blöta! Efter vägen stod det folk med baljor fyllda med vatten som de såklart kastade på oss. Dem hade även gjort en gegga, vatten och puder, som de kletade i ansiktet. Haha! Väl hemma hos henne fick jag träffa hennes mamma (som även var städerskan på hotellet), hennes bror med fru och hans treårige son och hennes mormor som också kunde engelska. En frän gammal dam.
Deras kök var i sämre skick än vad våra kök ser ut i sommarstugor.. det enda dem sov på var en tunn madrass ovanpå cementgolvet och hela familjen delade på ett enda stort rum. Man ska verkligen inte klaga på hur vi bor. Vi bor ju i rena lyxen här!

Det var allt för denna gång, ha en fantastisk dag!

Inga kommentarer: