onsdag 17 mars 2010

Från Sundsvall till Umeå

Jag tänkte att det skulle vara hyfsat enkelt att byta skola från Sundsvall till Umeå.. men det blir nog svårare än vad jag trodde. Jag var in hos studierektorn här i Sundsvall och hon sa att jag skulle prata med de i Umeå så jag skickade ett mail till Umeå och till svar fick jag att jag skulle söka på sen anmälan. Jag fick en länk som jag klickade in mig på men det visade sig att det var stängt för sen anmälan.. så nu då?
"Sökande ska uppfylla grundläggande och särskild behörighet till termin ett samt ha godkända kurser som motsvarar det sökta programmets tidigare terminer."
Det måste väl betyda att jag ska ha godkänt i alla kurser? men vad händer om man inte har det? Då tar jag mig alltså in i Umeå och då måste jag stanna här i Sundsvall.. Det är inte det att jag otrivs på skolan här i Sundsvall. Jag tycker att det är toppen. Skolan är jätte fin och många bra lärare och inte en alltför stor skola.. Alldeles perfekt alltså.. MEN, jag saknar Johan och Texas. Dessutom så har vi inte råd att bo så här. Vi har ju fortfarande kvar våran stora lägenhet i Umeå och den är ju inte precis gratis.. vi trivs så himla bra i den lägenheten så vi vill helst inte flytta från den.. men som det ser ut nu kan det nog hända att det måste bli så.. :(
Nää.. ryck upp dig Sara! Nu ska vi vara positiva.. jag kan ju fortfarande klara den här kursen.. har ju inte tenta förrän nästa fredag! Det är gott om tid... Nu måste jag plugga! :)
Vi hörs!

Jag och älsklingen






Inga kommentarer: