söndag 30 maj 2010

inbrott!

Jag och Johan sov i Bastutjärn inatt men Johan åkte till Umeå redan kl 07.00 imorse för han var tvungen att jobba med nå skolarbete. Jag steg däremot inte upp halv sju.. jag fortsatte sova.. där vid halv tio vaknade jag till av att det small. Det lät som att nån kastade nånting stort och hårt på fönstret in till Johans sovrum! Jag blev jätte rädd. Tvärsatte mig upp i sängen och jag var så rädd att jag typ skakade.. jag satt där och tänkte "shit.. nu är det nån som ska göra inbrott.. nån kommer att komma in genom fönstret.. VARS ÄR PO?.. det är nån som går här inne i huset.. hjälp hjälp hjälp.. jag vill att Johan ska vara här.." Ja.. ni fattar hur jag tänkte.. Jag blev så jäkla rädd! Men det var ju PO som gick omkring inne huset vilket jag fattade tillslut.. Sen hör jag att han går ut och då hör jag hur han säger "ojdå, det här var ju inge bra". Så jag skyndade mig att klä på mig för jag blev ju så jäkla nyfiken. Det visade sig att det var en sida från bron som hade rasat (förmodligen på grund av blåsten). Så det var ju INTE inbrott på G. Tack och lov..
Jo just det.. på vintern så brukar PO "klä" in bron med plast så det inte ska komma in massa snö på bron. Det är en ram som det är spikat (typ) fast plast på. Och nu håller PO på att bygga en balkong på den ena sidan där den brukar sitta så den var nerplockad och stog på den andra sidan av bron, alltså vid Johans sovrum. Ja.. om ni förstår.. kan inte förklara bättre än så. :)
Jag blev i alla fall jätte rädd men så var det ju INTE! :D
Nu ska jag till farmors sommarstuga och äta sen drar jag till Umeå och sen till Sundsvall!
Puss hej

Inga kommentarer: