måndag 31 maj 2010

Vetenskaplig metod ---> C

Nu de sista veckorna på skolan har vi hållit på med uppsatsskrivning och det har bland annat inneburit att vi sökt efter vetenskapliga artiklar. Sen skulle vi granska en artikel och ha redovisning av den då vi kort skulle berätta vad den handlade om och sen varför det var en kvantitativ/kvalitativ artikel och varför den var vetenskaplig och sen hade vi med våra egna åsikter. Vi jobbade två och två. Jag och min partner fick ett C! Haha.. hur gick det till? Vi var ju oroliga för att vi inte ens skulle klara uppgiften men det gjorde vi ju med råge till och med! Så jäkla skönt det känns! Det behövdes för mitt självförtroende! Jag kan ju faktiskt.. lite i alla fall.. Fast jag hoppas att bebisen får Johans läsarhuvud (eller vad man nu säger). Johan har så lätt för att lära sig saker.. Jag tänkte speciellt på det här med skolan.. Han behöver nästan bara vara med på föreläsningarna så klarar han ändå tentan, men jag däremot, måste plugga dygnet runt för att ens få godkänt. Ibland är livet orättvist.. men jag har säkert nåt som han är avundsjuk på.. tissarna kanske? ;)
-----------------------------
Jag har i alla fall tagit mig till Sundsvall nu. Det gick faktiskt riktigt bra att köra till Sundsvall själv. Jag sov ju en timme innan jag for från Umeå och det var kanske smart.. för jag var inte alls trött. Jag for vid tre tiden idag. Så jag var framme i Sundsvall vid halv sju.
Halv åtta fick jag ett sms från min rumskompis Monica där hon och hennes kompis bjöd på muffins hemma hos kompisen. Så jag har varit och ätit muffins ikväll! :) Det var riktigt gott. Om jag visste hur jag skulle göra för att lägga in bilderna från min telefon till datorn skulle jag lägga ut bilden på muffinsen som jag fick. Det var en chokladmuffins med grön glasyr och hallonbåtar som ögon, en non stop som näsa, lakritsremmar som läppar och en hallonrem som tunga. Haha. Den var så fin.. och god! :)
----------------------------------
Puss puss sov gott jag älskar dig min gubbelilubben! :)
Jag älskar bebisen också.. ska bli spännande att se vad bebisen har för personlighet. :)

Inga kommentarer: