onsdag 9 juni 2010

V.14

Ja.. idag gick vi in i v.14! Wow.. haha.. tiden går ju fort. Jag som nyss tyckte vi fick veta.. då var bara i v.5. :) Helt underbart!
Fostret: fostret är nu ca 11 cm lång och väger ca 60 gram. Det får all sin näring från den färdigbildade moderkakan. Ögonen kommer att ligga på ansiktets framsida, öronen placeras riktigt, näsan blir mer markant och det allra första håret syns.
-----------------------
Ja.. jag har ju egentligen hur mycket som helst att berätta om. T.ex mormors begravning.. men det kommer sen när jag har fixat bilderna som jag hade tänkt lägga ut. Sen har jag lite andra bilder också som jag funderade på att lägga ut men som sagt.. det kommer sen när bilderna är fixade.
Imorgon ska våran katt, Texas, kastreras.. :( stackars Täcke Päcke.. men det måste göras nu när han är helt vild.. han skriker som bara den och kissar överallt så det går inte fortsätta så här. Hoppas bara att han slutar kissa inne när han är kastrerad. Har hört av många att det kan hända att han ändå fortsätter med det men nu ska vi ju vara positiva och tro på det bästa! :) Men det känns lite elakt att kastrera han.
-------------------------
Jag har hälsat på min guddotter ikväll! Det var länge sen. Det är lite läskigt att hon utvecklas så himla mycket mellan gångerna som jag träffar henne. Tiden går fort nu. För bara några månader sen kunde hon inte alls så många ord men nu pratar hon ju många meningar som man faktiskt förstår. Hon verkar vara inne i den åldern då hon hela tiden säger "Thea sitter på stolen, Thea fick Saft, Thea ska måla, Thea... Thea..." Ja.. ni förstår. Jag tycker det är riktigt gulligt. :) Jag fick världens snorigast puss när jag skulle åka hem. hehe. Tur att hon är så himla söt!
Jag och Vincent målade med glitterlim medans Thea låg i Vincents säng och "läste" en tidning. Det var ganska roligt faktiskt för hon "läste" lite grann på varje sida. :)
Gu vad jag börjar längta till December. :)
-----------------------------
Nää.. nu borde jag göra mig färdig för sängen. Jag ska upp jätte tidigt imorgon och köra från Norsjö till Vännäs. Texas ska vara kl 08.00 hos veterinären.
Puss Hej!

Inga kommentarer: