tisdag 29 juni 2010

Inge bra..

Nej, det känns inte alls nå bra idag..
Jag vet inte vars jag ska börja..
Jag har en bil.. men ändå inte.. jag får inte köra min bil för det är körförbud på den.. jag missade besiktningstiden.. visste inte att den skulle besiktas i år.. trodde det var nästa år men jaja.. nu ska den i alla fall på besiktning den 19 juli.. den har enligt vissa inga bromsar medans andra tror att den kommer gå igenom.. så.. vad ska jag tro? Vad ska jag göra? Beställa grejer så kan ju min pappa fixa bromsarna.. enkelt..
Sen så kommer jag ändå inte att få köra min bil då den är besiktigad och har gått igenom den.. för den är inte krocksäker, inga bälten.. m.m.. Problemet är att jag behöver en bil.. hur ska jag annars ta mig till jobbet? Det är ju inte så många som vill byta med mig heller.. alltså bara nu över sommaren.. ingen vill köra min bil.. och jag får inte. köra min bil.. så går det då man är på tjocken..
Jag tycker inte om att låna andras bilar för de behöver ju också använda bilen.. men jag får inte köpa en ny liten billig bil (bara för i sommar).. för det behövs inte.. nehe? och hur tänker ni då? Ge mig förslag på vad jag kan göra då? Ja, jag vet!!! Jag ska sälja hundkojan men jag ska laga den först och få den att gå igenom besiktningen!!! MEN JAG BEHÖVER ÄNDÅ EN BIL I SOMMAR! :/
---------------------
Jag har en katt.. som har börjat kissa inne.. men nu är han kastrerad så nu måste vi lära av han att sluta kissa inne.. hur gör man det? Sen har blivit helt störd.. han blir arg.. eller han fräser åt en då man ska ta i han för att man måste gå in igen (alltså när man varit ute på promenad).. vad ska man göra åt det? vad har jag gjort för fel? Jag vill inte att han ska vara så.. vi ska ju ha en bebis.. då MÅSTE katten vara snäll.. Han mår förmodligen inte bra av att vi drar han fram och tillbaka mellan Umeå-Norsjö men vad ska man göra då man inte har några vänner i Umeå som kan vara kattvakt? Jo.. man kanske kan se till att vara hemma i Umeå istället för att vara i Norsjö så fort man är ledig..
------------------------

Är jag en dålig människa som inte riktigt har koll på vad jag får äta och inte får äta som gravid? Jag känner mig som en hemskt dålig människa när jag inte vet om jag får äta sill eller.. ja vad allt mest det nu är.. Det var nämligen så att vi var bortbjudna på middag där det bjöds på grillat och sill och jag hade tänkt smaka en sillbit för jag blev ju så himla sugen på det för ett tag sen (jag äter inte sill i vanliga fall så jag tyckte det var så lustigt). Men då säger en av kvinnorna som var där men du får väl inte äta sill?.. hm.. just det.. det kanske jag inte får.. jag kände mig så dålig då.. jag hade nära till gråten men lyckades hålla mig.. Jag måste nog skriva ut den där matlappen som jag fick av barnmorskan.. då kan jag ha med mig den överallt.. som en fusklapp!
-------------------------------
Sen så hatar jag Godis och jag älskar godis!! Jag vill inte äta godis men jag bara måste.. känns det som i alla fall men från och med imorgon då jä*lar får det vara bra! MAX EN GÅNG I VECKAN.. på lördagar!!
Jag mår dåligt efter varje gång jag ätit godis.. inte som i magsjuka må dåligt.. utan psykiskt.. Godis är inte nyttigt.. ja.. jag tycker absolut att man kan äta godis men jag MÅSTE börja träna först.. sen är det OK för min del att jag smäller i mig en godispåse då och då.. men nu gör jag ingenting.. det är INTE nyttigt för mig! Dessutom går jag upp massa i vikt då jag äter en massa godis.. nu ska jag ju i och för sig det men jag vill inte bli godistjock.. jag vill bara bli gravidtjock! Sen ska man ju faktiskt komma ihåg att man ska gå ner det där man gått upp.. efter att bebisen har kommit ut alltså..
Gu vad jag svamlar..
----------------------------------
Jag hatar dagar som den här.. Jag är en riktigt hormonkossa.. jag skrek på Johan imorse.. det har nog bara hänt två gånger tidigare och jag tror att det är nu sen jag blev gravid.. hormoner hit och dit.
Usch.. nu ska jag ut på promenad med Texas.. Då kanske jag börjar må bättre sen.. och jag kanske blir en trevligare människa.. om nu är det är möjligt förstås..
------------------------
Jag älskar dig Johan!

5 kommentarer:

Annika sa...

Nähä, för inte är du en dålig människa för det :-) Det är nämligen helt omöjligt att veta allt man inte bör äta när man är gravid, för de där råden och rekommendationerna ändras ju eftersom man upptäcker nya saker. Sen så tror jag att du ska ha världens jätteotur om det är så att du råkar få i dig kvicksilverfisk en gång och det skulle innebära att det går åt skogen.

Men gå in på slv och skriv ut ost-och fisklistorna så att du kan ha med dig. Det är ju inte säkert att folk runtomkring vet det senaste, det kan ju vara nåt som gällde förra året som faktiskt har ändrats och så tror jag på att man kan ta det lite coolt åxå. Ok, man undviker det som inte är nyttigt, men om man går omkring och blir hysteriskt orolig för att man har fått i sig en liten bit av fel ostsort så tror jag att det kan vara sämre både för dig och för barnet.

Så ät, drick, var glad. Njut av livet och ta hand om dig.

Annika

Jossan sa...

Låter inte som att du har någon rolig dag!:(

Jag har också sånna dagar ibland då jag känner mig riktigt värdelös. Då känns det som att allt jag gör är fel och att ingen vill umågs med mig. Det är inte kul med dom dagarna.
Tur att man oftast känner sig bättre dagen efter.

Jag har skickat flera kommentarer till dig förut, men jag tror inte dom har kommit fram? Men jag försöker i alla fall!

Kram på dig!

Namárië sa...

Du har säkert inte gjort något fel med Texas, men det kan ligga något i att han inte mår bra av att resa mellan Umeå-Norsjö. Det sägs att katter bryr sig mindre om deras matte eller husse byts ut än om de måste byta miljö eftersom det gör dem otrygga. I Umeå finns det väl kattpensionat, även om de kanske är dyra? Ni kan inte annonsera efter ett tillfällig fodervärd de gånger ni ska "hem" då?
Vikten ska du inte oroa dig för, jag tror att det är så otroligt olika hur kroppen reagerar, hur mycket man går upp och svårt att påverka om det blir 30 eller 10 kg annat än att försöka äta bra och röra på sig. Det mesta går du dessutom ner om du ammar. Två veckor efteråt var jag tillbaka på ursprungsvikten :)
Hormoner är ingen hit, men kan trösta dig att i alla fall jag blev stabilare med tiden när man kände sig tryggare i sin nya kropp och kände att man läst på såpass att allt inte kändes lika spännande längre :)
Föräldrakurserna tyckte jag var mycket bra också! Där kommer ni träffa många andra förstagångsföräldrar som kan bli nära vänner under ledigheten :)

Jenny Li sa...

Men du, em har bestämt att du inte får köpa en liten bil? Du är vuxen och förståndig OCH har egna pengar, så varför låta någon annan fatta beslutet? Om du känner att du behöver en bil så ska du absolut skaffa en! Och om du dessutom har tänkt sälja kojan på sikt, så är det väl inga problem? Då går du ju +/- noll i antalet bilar och antagligen vad det gäller pengar också. Och stress är inte bra när man är gravid! ;-) Stå på dig!!!

Sara sa...

Jenny Li: Jag tror nog att du kan gissa vem/vilka som inte vill att köper en till bil eller kör hundkojan. :) Jag tycker också att jag är vuxen nog att kunna bestämma över mina pengar men nu är det som det är. Joo.. jag är nog så illa tvungen att sälja hundkojan.. jag hoppas kunna få lite mer för den än vad jag köpte den för. :)
Jag försöker stå på mig. :)