onsdag 30 juni 2010

svar på kommentarer i förra inlägget

Tack för alla kommentarer! Dagen blev bättre tillslut. :) Johan hade en kortdag på jobbet igår så vi var med varandra hela förmiddagen. Det kändes bra! :)

Annika: Jag brukar oftast tänka sådär men ibland få jag nån sån där knäpp och ja.. då blir det som det blev igår.. men nu är jag mig själv igen. :)
Innerst inne vet jag ju att man inte kan hålla reda på allt som man inte bör äta och om det nu skulle bli så att man råkar äta nåt man kanske inte borde så är det nog som du säger att man har världens otur ifall det skulle bli nåt.
Tack Annika.. du är så klok! :)


Jossan: Nej, början på dagen var ingen höjdare men den blev riktigt bra tillslut. :)

Jag tror att de flesta har såna här dagar och inte bara jag och du! Eller jag hoppas att det är så i alla fall. Och jag håller med om att det är tur att det oftast har gått över nästa dag. :)
Nej jag har inte fått nån kommentar av dig tidigare vad jag har kunnat se i alla fall.. det har kanske blivit nå fel.. men den hör gången kom den fram.

Kram


Jenny: Ja.. jag tror att det kan stämma faktiskt. Vi har ju grannar som kanske skulle kunna kolla till han och ge han mat för det blir ju oftast inte så många dagar vi är hemma (förutom nu på sommaren då) utan det är oftast fredag till söndag. Jag vet faktiskt inte om de har nå katt pensionat.. men det känns som att de borde ha det.. Umeå är ju ändå rätt så stort.. men det är nog ganska dyrt. Jag och Johan får helt enkelt se till att hålla oss hemma i Umeå. :)
Jag har hört att många säger det.. jag får hoppas att det stämmer in på mig också.. att jag går ner när jag ammar.. får väl bara hoppas att amningen fungerar som den ska. :) Härligt att det bara tog två veckor för dig att gå ner till ursprungsvikten. Gick du upp mycket under graviditeten?
Nej hormoner är ingen hit men det kan man stå ut med! :) Det kan nog ligga nåt i det du säger om att man kanske blir stabilare när man börjar känna sig tryggare i sin nya kropp.
Ja.. jag längtar efter att få gå på föräldrakurs. Våran Barnmorska frågade om vi ville gå på nåt sånt och självklart ville vi det. :D Det tror jag kan bli riktigt kul faktiskt.



Tack för alla kloka svar som jag har fått. :) det är verkligen upp och ner i mitt humör men det känns bättre när man fått skriva av sig lite grann.

3 kommentarer:

Annika sa...

Men tänk vad spännande du blir när du är ojämn i humöret :-) Ingen vet säkert vad som kommer att hända, ska hon vara snäll eller ska hon vara ett monster???? Hahaha.

Vet du vad jag tänkte på om det där med kattpensionat? Om Texas åker med er till Norsjö eller om han åker till ett pensionat kan väl inte bli nån skillnad? Han byter ju miljö hur som helst. Men en granne kanske funkar. Jag hjälpte en av mina grannar med hennes kissar när jag bodde i Umeå, men eftersom jag blir så himla sjuk så sprang jag bara in, hällde upp mat och dryck å så drog jag igen så jag var ju inte direkt nån mysig kattvakt.

När det gäller ert odjur ska det ju vara nån som kan engagera sig lite i alla fall. Kommer de in och ska mata och monstret har kissat inne är det ju bra om de tar hand om det (äckligt).

Eller så får ni hålla er hemma, eller så får Texas flytta till Norsjö så att ni bara får hälsa på honom ibland, eller så....

Hoppas att det går till sig i vilket fall.

Passa på att njuta av livet och även av att få vara monster ibland. Det är inte det sämsta vet du :-)

Namárië sa...

Det jag tänkte med kattpensionatet stämmer ju visserligen att han måste byta miljö ändå, men att bilresan dit blir kortare än bilresan till Norsjö, vilken tar ca 2 tim :)
Våran stackars katt Saga fick åka Norsjö-Sthlm med bil 3 gånger (ca 9 timmars resa) eftersom vi inte heller hade någon kattvakt. Innan hon slutligen fick flytta till min pappa i Sthlm sist vi var ner, dvs förra månaden. Kändes tungt, men den bästa lösningen i längden för henne :)
Nja, 10 kg gick jag upp totalt, så kanske inte megamycket. Men för någon som är rund sen tidigare rekommenderar de att man inte går upp så många kilon då de lättare "stannar kvar" efter graviditeten då. Så du behöver absolut inte oroa dig :)

Sara sa...

Annika: Haha.. ja.. det är ju förstås sant.. jag har ju nåt att skylla på. :)

Ja.. du har säkert rätt.. men jag tror att vi har nån snäll granne som kan ställa upp nån gång då och då.. annars får jag väl sätta upp lappar på anslagstavlan på Ica här i Hissjö.. nån kanske tycker om att vara kattvakt! :)
Ja.. jag vet.. jag har redan funderat på det men det vill jag inte.. vi ska nog kunna lösa det på nåt sätt här i Umeå.. vi måste lösa det på nåt sätt här.. annars kommer mamma och PO att slåss om vem som ska ha han. haha.

Nej, det är nog inte det! :)

Jennys: Ja.. precis.. nu älskar han att åka bil men det är ju en annan sak. :D
Ojda.. ja.. det var kanske bäst för henne då att hon fick flytta till din pappa. men jag förstår att det var jobbigt.. Det skulle jag tycka om Texas fick flytta hem till Norsjö. :)
Okey.. då var det ju inte så farligt.. nej.. det är sant att de säger det.. enligt våran barnmorska bör jag inte gå upp mer än 11-15 kg, men det blir nog bra! :D