onsdag 23 juni 2010

v.16

Kan ni fatta att vi redan är inne i v.16?.. det går ju fort det här.. jag som var säker på att tiden skulle snigla sig fram.. men icket.. det känns faktiskt riktigt bra, men lite läskigt också.. tänk, en bebis! Det är ju stort.. jag och Johan ska bli mamma och pappa.. hehe.. wow.. det känns bra! :) När vi varit på ultraljud (20 juli) och sett att bebisen mår bra så ska vi åka och kolla på en vagn! Det har jag bestämt.. sen ska vi kolla på en massa annat också förstås.. haha. Gu vad roligt.. hittills har jag bara vågat köpa kläder och ett mjukisdjur till bebisen. Jag är fortfarande rädd att jag bara har hittat på alltihop men nu syns det faktiskt att det är en bebismage och inte bara en tjockismage.. eller ja.. för vi som vet att jag är på tjocken så syns det.. men för de andra är det nog sådär att man kanske tvärtänker "hon är på tjocken". Tvärtänker.. ja.. det var ju ett lustigt ord. haha. :)

----------------------

Texas är helt galen.. jag blir tokig på han. Om han åtminstone kunde leva jävel på dagen och INTE på natten så kanske man kunde stå ut med han men ja.. det är på gränsen alltså!
Han jamar i sinne hela natten.. och han är ju inte speciellt tyst heller.. det låter ju typ som ett lejon!! Ja.. nää.. jag hoppas det blir bättre!

-------------------------

Idag är det sol! Jippie! :) Jag borde gå ut en stund.. ska ta med mig odjuret så kanske han är lite snällare inatt. Än förra natten!

----------------------

Måste ju dessutom berätta..
Imorse när min väckare ringde snoozade jag som vanligt.. låg och drog på mig för jag brukar kunna göra det och ändå komma i tid. Men så ringde telefonen och jag tänkte "men vem är det som vågar ringa så tidigt på morgonen?" Jag trodde då att kl var tio över sex. Jag tar i telefonen och ser vem det kan vara, det är det nya jobbet som ringer... "hm.. vad vill de mig nu?" tänkte jag.. jag svarar och det är ju då hon som har jobbat natt.. hon undrar om jag har försovit mig.. jag tittar då på klockan oc inser att klockan är tio över sju och att jag alltså har ställt klockan en timme fel!! ooops.. Ja.. jag säger ju då att jag har försovit mig men jag börjar ju inte förrän halv åtta..? så hon borde ju ha ring efter halv åtta.. men då är det nämligen så att de inom personalgruppen har bestämt att de ska börja kl sju även fast det står halv åtta på schemat.. ehm.. ja.. så jag ska alltså börja kl sju istället för halv åtta.. haha.. det tycker jag är ganska dumt egentligen.. Ska jag alltså jobba en gratis timme för natten? Är det rätt? Hon menar på att vi får sluta tidigare ibland men ja.. visst.. det är ju sant men ja.. det är väl inte säkert att vi kan sluta tidigare..
jag går plus minus noll på det där medans natten går plus 30 minuter.. nää.. jag vet inte.. det känns inte riktigt bra.. jag tyckte ju att det kändes ganska bra att få börja halv åtta så man skulle få sova lite längre men det sket sig ju.. jaja.. kunde ha varit värre! :)

Nu ska jag och Texas gå ut en sväng!
Vi hörs!

Puss Hej!

4 kommentarer:

Namárië sa...

Ett tips om barnkläder är att inte köpa så mycket i storlek 50. William kunde ha 50 i en (!) vecka och när han var 6 veckor hade han storlek 62 och i vissa plagg 68. Så det går läskigt fort i början! Men det är mysigt ändå :) Barnkläder är ju så otroligt fina så det är svårt att inte shoppa loss :)

Annika sa...

Instämmer med föregående talare, men jag skulle säga. Köp inte så mycket strl 56, för man vet ju aldrig. Det kan bli en stor en och det är ju tråkigt om de inte kan ha kläderna man köpt. Sen så kan du vänta lite med att köpa några mängder innan det är klart. Det kan ju vara skoj att shoppa när man vet vad det är för krumelur som kommit ut.

Det där med att ni ska börja tidigare varje dag för att ni ev får gå hem tidigare låter inte som om det är riktigt rätt och riktigt. Om det inte är så att man jobbar skift och alla har samma förutsättningar. Det innebär ju att de som jobbbar natt får betalt för timmar de inte jobbar och att du får jobba gratis. Snacka om nåt jag skulle ta upp med nån som är ansvarig. Sen skulle jag vara extremt noga med att skriva exakt vilka tider jag jobbat och se om jag får jobba gratis för det skulle jag aldrig gå med på! (Där kommer elaka Annika fram)

Kram och ha en trevlig midsommar!

Annika

SandraLindahl sa...

Ja det är väldigt kul att känna bebben :) Men med Rasmus tror jag att jag var i vecka 21 innan jag kände nånting .:P Jag håller med dom som skriver att man inte ska köpa så mkt i strl 50.hellre 56 isåfall :) Jag är mer nervös denna gång inför förlossningen än med Rasmus :)

Sara sa...

wow så många kommentarer. haha. Kul!

Nej jag har ju förstått att de små liven växer så det knakar så det löns inte köpa så mycket i den strl plus att jag har räknat med att vi kommer få en massa kläder från släkt och vänner. :) Jag har faktiskt inte köpt så mycket kläder i den strl men lite har det ju förstås blivit.. (ni kanske kan få en bild på vad jag shoppat) sen har jag tänkt lite längre också.. har faktiskt kläder i alldeles för stor strl.. haha. Sånt som jag har hittat och bara känt att det här måste jag ha. :)

Annika: Nej, jag tycker inte heller att det känns riktigt bra det där med att vi ska börja kl sju istället för halv åtta.. nu är det bara den tiden en gång i veckan men ändå.. det känns ändå fel.. nog för att vi går tidigare ganska ofta men då är det ju inte så att nån annan måste komma tidigare för att vi ska kunna gå.. utan då är så att en jobbar 7-15 (7-14) och den andra 14-20 (13-21). Då gör man det som vi ska göra (anledningen till att vi är två just den tiden) och sen kan man ibland få gå hem lite tidigare.. men vadå.. som jag sa så är det ju ingen som behöver komma tidigare för att jag ska kunna gå tidigare. Jaja.. vi får väl se hur det blir med det där.

Sandra: Ja.. det står ju på olika sidor att det kan dröja till runt v.20 innan man med första bebisen kan känna nåt. det känns ju så långt bort.. jag vill känna nu.. :D nog för att vi snart är halvvägs.. haha.. snart UL för eran del.. gu vad avundsjuk jag blir.. vill också på UL.. se så att bebisen lever och är frisk!
Jag är också nervös inför förlossningen.. usch så läskigt.. jag som hatar sprutor och smärta och allt sånt.. men tur att det kommer nåt bra med det hela. :)