onsdag 16 juni 2010

Vilken underbar morgon! :)

Jag hade en toppen morgon igår.. eller så inte.
Det var så här.. jag skulle börja jobba kl 7 så jag var uppe i god tid för att jag skulle hinna fika i lugn och ro.. när jag satt och fikade i köket så börjar det lukta kattskit (Texas har kattlådan i köket för att han får bara vara i köket och i hallen, då han ibland får för sig att kissa där han INTE ska kissa). Det är väl inget ovanligt för han gräver inte över skiten som en vanlig katt gör utan han gör det han behöver sen går han ut ur lådan.. ja.. så gjorde han även den här gången så jag var ju då tvungen att gräva över det där åt han för annars slutar det ju aldrig lukta. Jag letar fram spaden som hör till lådan sen tar jag ett djupt andetag, gräver över skiten, springer ut till hallen och tror att det går bra att andas där ute men det gör det INTE, jag känner hur magen vrider om sig och att jag måste spy.. jag får då panik (hatar att spy så jag gör allt för att slippa, har inte spytt sen jag var liten) springer ut genom ytterdörren men det kommer upp i munnen och jag känner bara "nej, nej nej.. jag vill inte".. men inser ju att det kommer att komma så jag springer mot toan och inser halvvägs till toan att ytterdörren står på vid gavel och Texas får inte vara ute så jag springer tillbaka till ytterdörren och stänger sen springer jag in på toan och spyr.. tre gånger, en gång för kattlådan, en gång för att spyan ser äcklig ut och en gång för att spyan luktar illa!
Jag kan inte annat än skratta åt det där.. för jag har ALDRIG tidigare varit känslig för lukter men nu när jag är gravid så ja.. haha.. det är nästan kul.. okej, inte att spy men att kroppen blir så annars när man är gravid. Jag tycker att det är häftigt! :)
Inte nog med att jag spydde.. När jag var färdig med att spy och när jag tvättat av mig och fräschat till mig så går jag till sängen och lägger mig en stund, ringer till Johan för att berätta vad som hänt. Han skrattar vilket jag visste att han skulle göra men jag skrattade också lite. Sen måste jag åka till jobbet för att hinna i tid.. jag går ut till hallen och ser att Texas står och pissar bredvid mattan så kisset rinner mot mattan!!! Då blev jag arg, grinig och sen på jobbet!!
Det var min morgon.
----------------------------------------
Nu ska jag göra mig färdig för att åka till Skellefteå med moster Karin och kusin Alexander! :)
Vi hörs och ses!
V.15

5 kommentarer:

Jenny Li sa...

Stackars, stackars dig! Och eländes kattracka! Jag hoppas att illamåendet går över snart, och att Texas fattar hur man använder kattlådan. Tyvärr har min kompis Main Coon också stora problem med lådan (han tror att det räcker att huvudet är inne i lådan...), så det kanske har med rasen att göra?

Sara sa...

Ja.. jag hoppas också att det går över snart. Är ju jobbigt att vara så känslig för lukter då jag aldrig tidigare varit det. Men samtidigt är det lite kul då jag vet att det är bebisen som gör så. :) Hoppas också att Texas ska lära sig "städa" upp efter sig!
Ja.. vem vet..

Annika sa...

Hello, hello! Nu måte det ha hänt nåt nytt snart så det är dags för en uppdatering :-) Här i Sundsvall har vi haft barnleverans. I morse fick Sara och Ola en liten pojke. Så nu är det bara att vänta tills vi får åka och hälsa på det lilla underverket. Min ena barnslav, Anton, har varit här och klippt gräset. Skönt att slippa en del av det i alla fall. Nu är det bara en klippgång kvar innan det är klart för min del den här sommaren. Å så hade jag ju två barnslavar här i måndags som fick tvätta och skrapa lite färg ute på våra broar. Nu är underarbetet klart så förhoppningsvis hinner jag måla klart det sista på midsommarafton.

Ha det så bra och hälsa!
Annika

Sara sa...

Haha.. ja.. får väl ta och hitta på nåt spännande att skriva om :)
Skoj med en liten bebis!
Haha.. bra med barnslavar. Är det i sommarstugan ni fixar?

Tack detsamma.

Annika sa...

Hej!

Ser att det är uppdaterat nu så snart ska jag läsa. ska bara först...

Nix, jag fixar här hemma hos mig.