onsdag 22 september 2010

Stockholm

Ikväll bär det av till Stockholm. Kl 23.44 går tåget från Vännäs. Jag hoppas inte att jag blir jätte åksjuk.. hm.. och sen så hoppas jag att jag kan sova nånting.. sängarna på tåget brukar ju inte vara så jätte härliga.. typ som att ligga på en betongplatta. Okey.. nu överdrev jag kanske men de är hårda och nu med den här otympliga kroppen som jag har så kan det ju bli spännande.. plus att jag ska springa på toan typ 2-3 gånger.. haha. Jaja.. vi får väl se hur det går.
Vi ska i alla fall till Stockholm för att bland annat fira att pappa har fyllt 50 år och sen så ska jag och Johan gå och se We Will Rock You - the queen musical. Jag tror det blir en toppen helg. Vi kommer hem tidigt på måndag morgon. Så det kan hända att det blir dåligt med uppdatering här i helgen. :) Men det är väl kanske ett gott tecken för då vet ni att jag har roligare än att sitta vid datorn. ;)

---------------

15/10-17/10 kommer jag och Johan till Sundsvall. Då ska vi bo på hotell! :) Mysigt va? Jag längtar i alla fall. Vi har ju inte haft nån riktigt semester i sommar så vi får ta igen det nu när vi ska till Sundsvall. Det känns toppen. Planen är att hinna med IKEA och att träffa en kompis till mig. Det ska vi nog kunna hinna med. :)

Nää.. jag funderar på att gå ut en sväng.. det är riktigt fint ut så jag borde nog göra det.. behöver röra på mig.

Ha en toppen bra dag och en helg också för den delen om jag nu inte hinner med bloggen. :)

4 kommentarer:

Namárië sa...

Hoppas ni haft det bra i storstan! Blir lite avis :) Kram!

Sara sa...

Jo vi hade det bra men man kan bli ganska less allt folk. :) Bra väder hade vi också! :)
Kram

Annika sa...

Nu har ni ju varit ute på resa redan, men jag tänkte på åksjuka. Jag blir ju superåksjuk och brukar ta Postafen och jag tror faktiskt att de är ok att ta när man är gravid. Har kompisar som blivit rekommenderar dem vid gravidillamående å då borde de ju vara ok.

Det kan ju vara bättre att stoppa i sig nåt än att bli sjuk. För mig är det i alla fall så att jag blir ju inte människa (så gott det nu går för min del ;-) ) på flera timmar efter att jag kommit fram så jag tar gärna en tablett.

Det står faktiskt på min inköpslista inför min Nya Zeelandsresa - massor av Postafen. Jag har ju tänkt åka runt med buss där och eftersom jag brukar hinna bli illamående på bussresan från mig ner på stan så räknar jag med åksjuka :-)

Ha det bäst
Kram
A

Sara sa...

Ja just det.. jag tror att jag har hört talas om nå tabletter som ska hjälpa. I början av graviditeten så blev jag åksjuk för minsta lilla så då undvek jag att åka buss men nu har det blivit som vanligt igen. Nu blir jag bara åksjuk ibland. De få gånger som jag blir åksjuk så blir jag inte så jätte jätte åksjuk. Så jag klarar mig nog utan tabletter men jag ska lägga det där på minnet ifall det skulle komma tillbaka. Tack för tipset. :)
Kram