lördag 20 november 2010

Lång dag! - bm besök

Idag blev det en riktigt lång dag för oss. Jag och Johan gick isäng ovanligt sent igårkväll.. klockan var vid 02.00 tiden när vi gick isäng och i vanliga fall går vi isäng vid tio på kvällen. I alla fall så hade jag ställt väckaren på 08.00 men jag vaknade 15 minuter före klockan och bestämde mig då för att stiga upp. Skickade sms till Bella för att höra om de hade kommit sig iväg (de hade hoppats på att vara iväg vid 07.00) men det hade de inte.. tur för oss. För vi hade ju fortfarande inte städat.. så det började jag göra imorse.. Johan vaknade vid halv nio (och skällde på mig för att jag inte hade väckt han, men jag tyckte att han skulle få sova lite längre) och då hjälpte han till med städningen så kl 10 ungefär hade vi städat, duschat och ätit frukost. Det gick ju bra det också.. men varför måste vi alltid skjuta på allting till sista minuten? Vi är hopplösa! :) Bella och Robin kom precis när vi hade gjort allting färdigt, vilken tajming! Vi satt och pratade en stund sen åkte vi till media markt där det blev en film, en datormus, nån ljudsladd och en mp3 spelare för mig och Johan. Sen åkte vi vidare till strömpilen där jag shoppade en grej som ska ge lite mer stöd till magen och Johan shoppade två dataspel som han mådde jätte dåligt över för att han köpt. Stackarn! :) haha. Men han köper aldrig nånting till sig själv så jag tycker att det var OK. :)
När vi var nöjda där blev det en sväng på djurmagazinet och godishuset på mariedal. Efter det så var Jag och Johan less så vi åkte hem och började laga middag. Vi bjöd Bella och Robin på taccos och sen har vi pratat och hunnit se en film. Det blev helt enkelt en riktigt trevlig dag med god mat, lagom med shopping och mycket trevligt sällskap. Hoppas ni har haft en lika bra dag som vi har haft.
-------------

Barnmorskebesök!
Jag har ju helt glömt bort.. eller vänta nu.. har jag berättat om barnmorskebesöket? Nej.. eller ja.. hur som helst.. Jag tänkte att jag skulle berätta om hur det gick hos barnmorskan i tisdags.
Kissprovet såg bra ut och järnet vet vi inte men det var förmodligen bra.. hon tog inget sånt test men jag har då inte känt mig konstig. Sen så var sf-måttet 35 vilket jag tror att det var förra gången också men det gjorde inget.. hon sa att då är vi på samma linje som våran första barnmorska fått så alltså inget fel. Bebisens hjärtljud låg på 130-135.. ganska låga men inget fel med det. Det lät bara fint. Världens finaste hjärtljud. :) Sen så Har bebisen fixerat sig vilket är helt perfekt. Bebisen ligger alltså som den ska och jag har "klämt" fast bebisen så den inte kan ändra läge. Bra va? :)
Vi tog även upp det där med slemproppen och hon tyckte det lät som att den har gått. Det känns himla spännande alltså. Jag tror det kommer ur slemproppen lite då och då.. och hon sa det som jag redan visste att det kan bli imorgon bebisen kommer men också om några veckor så vi får helt enkelt fortsätta att vänta på bebisen. Förhoppningsvis dröjer det inte mer än tre veckor.. :)
Just ja.. sen gick vi igenom födelseplanen som jag och Johan har skrivit så nu står det även i min journal lite grann om vad vi har tänkt om smärtlindring och så. Det känns toppen!
Våran barnmorska sa det att vi ser väldigt lugna och trygga ut så det kommer nog gå bra det här och vet ni vad? Jag måste säga att det känns riktigt bra, nu är jag redo för att föda barn. :) Tror jag i alla fall. haha.
Nu ska jag kolla lite på fejjan och sen blir det sängen.. Vi hörs!

3 kommentarer:

SandraLindahl sa...

jo precis,attans,vi skulle bott närmare varandra:)

Sara sa...

Ja.. det skulle vi ha gjort. :) Då kunde vi ha suttit och klagat över hur synd det är om oss nu. :)

SandraLindahl sa...

Haha ja precis , synd om oss är det minsta man kan säga ;)