måndag 1 november 2010

Uttråkad

Jag vet att jag har det himla bra som får vara hemma heldagarna men det kan vara rätt trist också.. jag gör inte annat än ser tv/film, sitter vid datorn, städar (försöker få det att se fräscht och hemtrevligt ut här hemma men det går väldigt sakta) och jag hinner ju med att fika/äta också.. men dagarna blir rätt så tråkiga då det är samma sak varje dag. Jag vill ha nån att kunna umgås med på dagarna förutom en (två) katt(er). Nu menar jag inte att jag vill vara med nån varenda dag och minut men nån dag vore det ju trevligt med lite sällskap. Tur att jag i alla fall har trevliga grannar. Jag blev bjuden på fika hos en av grannarna förra veckan. Så vi satt och pratade och åt muffins som hon hade bakat. De var jätte goda. :) Hon är ledig på fredagar så på fredag tänkte jag bjuda över hon och hennes dotter (2,5 år) på äppelpaj. :)
Jaja..
Oj.. nu är solen framme.. jag borde kanske försöka mig på en kort promenad... åtminstone hämta posten. ;)
ha en bra dag/kväll.

2 kommentarer:

Namárië sa...

Förstår att det är både och att vara ledig när man inte har någon att umgås med. Är ju själv i samma läge nu när alla mammalediga vännerna gått tillbaka till jobb och studier :) Fast jag har ju förståss W, ett hus med renoveringsbehov att pyssla på i samt moster, morbror och mormor som är pensionärer :)
Det kanske blir dyrt för dig att gå på stan och fönstershoppa? :)
Du är ingen bakare så du kan förbereda fika att bjuda alla besökare på när bebis är född?
Tänkte att det borde finnas något "Öppet hus" i närheten där du bor dit du kan gå och prata med andra mammor? :) Kolla denna länken http://www.umea.se/umeakommun/utbildningochbarnomsorg/forskolaochbarnomsorg/oppnaforskolor.4.bbd1b101a585d7048000175728.html

Sara sa...

Ja, altså jag har ju saker att göra här hemma men det blir som tråkigt att hålla på med samma sak varje dag, sen så börjar allt kännas lite jobbigt också. Ryggen gillar inte när jag städar och fixar här hemma. Men som sagt, det behövs! :)
Det kan nog bli dyrt för mig att gå på stan och fönstershoppa. Haha.
Jag bakar lite då och då men jag har så dålig fantasi på vad jag ska baka. Jag gillar att baka men gärna lite enklare recept. :)
Ja, det finns öppet hus här i byn men jag kom inte ihåg vilka dagar det är. Ska ta reda på det. Kanske kan man lära känna nån där.. annars finns det mycket sånt inne i stan. Tack för dina kloka svar! :)
Och tack för länken också. :)