fredag 14 januari 2011

Förlossningen i bilder

Här kommer det bilder från förlossningen och tiden på BB.


Johan är redan helt slut..

Jag var ganska tjock.. :)

Jippie.. jag älskar att föda barn!

CTG-kurvan.
Högst upp visas Emils hjärtljud och längst ner visas värkarna.






Nu har vi fått byta rum till förlossningsrummet och jag tycker det är jobbigt..

Tacka vet jag lustgasen!




Här är han äntligen ute!

Förlossningsfikat. Det var jätte gott!

Lilleman försöker äta tissen för första gången men det gick inte alls så bra..

Emil myser med pappa!



Emil träffar mormor för första gången



Emil träffar morfar för första gången

Mitt första blöjbyte



Johans andra blöjbyte


Det här var förlossningen i bilder. Jag älskar att sitta och kolla igenom mappen med bilder från förlossningen. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser bilderna och tänker tillbaka på förlossningen och första mötet med våran älskade lilla son. Så underbart!

3 kommentarer:

Jossan sa...

Oj jäklar vilken mage du hade där på slutet! :) Fin :)
Måste vara en riktigt häftig upplevelse att få se sitt barn första gången :)

Sara sa...

När jag kollar tillbaka på bilder på magen så inser jag hur tjock jag var där på slutet.. haha. Ja, det var en häftig upplevelse. Man får se sitt barn första gången och man inser att man precis har fött barn och överlevt dessutom! :) haha

Namárië sa...

Visst är det roligt att man inte inser hur stor man är i slutet, utan blir snopen av bilderna ;)
Skönt att ha en så bra känsla av att tänka tillbaka på förlossningen :)