fredag 14 januari 2011

Lilleman - Hudiksvall


Det är otroligt tur för den här lille mannen att han är väldigt söt för annars skulle mamma Sara bli tokig på han när han tvärtis ska vara vaken mitt i natten.
Men jag måste erkänna att han har varit jätte duktig två nätter i alla fall, dock inte efter varann men i alla fall så har han sovit fem timmar i sträck. Det var super härligt!

--------------

Just det ja.. Jag har ju inte berättat om mitt och Emils äventyr.
När Johan och hans pappa åkte ner till Västerås på begravning så passade jag och Emil på att stanna av i Hudik hos min kompis.
Vi började vår resa i söndags kl 14.30 (tror jag att det var). När vi kom till Ö-vik var vi hungriga så vi stannade av på Max för att äta.. Jag hade pumpat ut mat till lilleman så han skulle kunna äta utan att jag skulle behöva plocka fram tissen. Hans mat låg i bagageluckan för att det skulle hållas svalt men vi kunde inte få upp bagageluckan. Tack och lov så hade Johan och Po haft på känn att luckan skulle sluta fungera för de hade ställt maten så vi skulle kunna ta fram den genom att vika ner baksätet istället. När vi väl kom in på Max ändrade vi oss för när vi kom in på Max var det ett helt busslass med ungdomar där så kön var alldeles för lång. Vi gick in på statoil istället och åt korv.
Lilleman sov som en stock så han fick ingen mat.. Han klarade sig hela vägen till Sundsvall. Jag är så stolt över han. Emil är så himla duktig på att åka bil. När vi väl kom till Sundsvall stannade vi av hos Johans farbror där Emil fick mat och vi fick mat. Emil fick tissen och vi åt broccoligratäng (eller vad det nu kallades) och kött. Det var jätte gott!
När vi ätit färdigt så åkte jag, Johan och Emil till Hudiksvall. Jag tvingade Johan till att följa med för jag visste inte om jag skulle orka köra själv till Hudik.. nog för att det bara är 8 mil men ändå. Väl i Hudik så blev vi upphämtade på ICA Maxi av Josefine. Det var enkelt att hitta dit.
Johan blev upphämtad av sin farbror och sin pappa på måndagmorgon. Jag och Josefine träffade en kompis till Josefine och jag brukar läsa josefines kompis blogg så det var jätte trevligt att träffa henne. Sen så åkte vi in till stan där vi gick på lite affärer. Jag, Emil och Johan fick presentkort på lindex av mina jobbarkompisar så det handlade jag upp. Det blev två amningsbh:ar. Det behövdes! Sen så var vi på H&M där jag köpte en tröja till Emil där det stod mum + dad = me och till den följde det med ett par byxor och jag köpte även två par sockor till lilleman. Sen hade jag tänkt klippa mig men personalen hade gjort en dubbelbokning så det blev ingen klippning.
När vi varit på stan åkte vi hem till Josefines föräldrar som bor en liten bit utanför. Det var tyvärr mörkt när vi kom dit men det jag såg var jätte fint. Josefines mamma skötte Emil nästan hela tiden som vi var där. :) Jag tror att hon gillade Emil. :)

Nej nu måste jag avrunda för lilleman vill äntligen äta.. då kanske han somnar sen! Jippie!
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Jossan sa...

Haha ja jag tror också hon gillade Emil :)
Hon sa sen att han var såååå söt! Helt perfekt tyckte hon att han var. Och själv kan man ju inte annat än hålla med. Världens go'plutt! :)
Så kul att ni kom och hälsade på!
Hoppas vi ses snart igen :)

Sara sa...

Ja, jag kan ju inte heller göra annat än hålla med. För han ÄR perfekt! :)
Det var jätte kul att vi kunde komma och hälsa på. Jag hoppas vi kan komma fler gånger. :)