lördag 19 februari 2011

Känner igen mig

http://ensofiar.blogspot.com/2011/02/ensamhet.html?showComment=1298154596784#c9029722902081935209

Det är en av alla bloggar jag läser. Jag känner verkligen igen mig i det hon skriver. Jag tjatar hela tiden om att jag inte har några vänner här i Umeå och jag måste få säga det igen.. jag har inga vänner här i Umeå. Vad gör jag för fel? Varför bor alla (eller jag?) så långt ifrån mig? Jag får väl helt enkelt hoppas på att Johan får jobb söderut.. typ Hudik. :) Haha
Jaja.. annars får jag väl helt enkelt flytta hem till Norsjö igen..

-----------

Jag har precis sett ett avsnitt av american idol. Det var med en kille som var 20 några.. (kom inte ihåg exakt hur gammal han var). Han hade en tjej som han varit tillsammans med i 8 år och de hade varit förlovade i två år. Två månader innan de skulle gifta sig var tjejen med om en olycka. Hon överlevde men fick en hjärnskada. Hon sitter i rullstol och kunde typ inte prata eller ja.. Fy så hemskt! Usch..

Nu ska jag berätta nåt roligare.. jag får ibland för mig att jag ska fixa mitt hår.. alltså typ klippa mig själv.. hm.. hur smart nu det är.. för jag kan inte klippa.. i alla fall så kom fick jag för mig att göra det idag.. jag klippte lugg.. haha.. ja.. det blev väl OK.. men jag råkade göra lite för mycket lugg.. ska ta en bild nån dag. :)

--------------

Nu borde jag gå isäng och sova. Skönt att det är Johan som har hand om Emil inatt.. eller när jag går isäng så blir Emil Johans ansvar. :) Härligt att få sova om natten.

Sov gott.
Vi hörs

6 kommentarer:

ensofia sa...

Vad roligt att bli länkad, trots att det är ett tråkigt och ganska jobbigt ämne om du frågar mig!

Ja, vi skulle kanske bo närmre varandra!! Tycker det är häftigt i funnit en som är så sjukt lik mig, i nästan allt ( eller det jag vet iallafall ) Intressen o allt!

Fin du blev i håret.:) Och lillkillen är jätte söt!
KRAM

Namárië sa...

Precis sådär kände jag när jag bodde i Umeå. Älskade staden, men kände mig så otroligt ensam. Det blev bättre när jag (på brännbollsyran och PDOL) lärde känna några Norsjöbor som också bodde i Umeå.
Håller tummarna för att du hittar en bra mammagrupp så du får prata av dig lite. Det behöver alla få göra :)
Känner förresten igen det där om att klippa sig själv ;) Förra veckan blev jag så less på mitt hår, och inte har vi råd med frisörbesök just nu, så jag tog saxen och klippte av några centimeter på längden. Blev säkert ojämnt, men eftersom jag alltid har uppsatt så syns det inte :P
Tycker du blev fin i lugg!

Sara sa...

Sofia: Ja det var ju lite tråkigt ämne just den här gången men nästa gång jag länkar till dig så är det nånting mycket trevligare. :)

Ja, det är så himla roligt att ha hittat nån som faktiskt är väldigt lik mig (det jag vet i alla fall. ;)). Min sambos lillebror har träffat en tjej i Lindköping (visst kommer du därifrån) och som det ser ut nu så ska han åka ner till henne i sommar och jobba där så det kan hända att vi ska åka ner och hälsa på nån gång i sommar. Om det passar kanske vi skulle kunna träffas? :)

Tack. Din son är också super söt. :)

Jenny: Ja, jag älskar också staden men jag vet verkligen inte hur jag ska göra för att skaffa vänner. Men jag går på föräldragrupp och på öppna förskolan här i Hissjö men ska se om det kanske finns öppna på Umedalen som passar. :)
Haha, kul att det finns nån mer som klipper sig själv. :)
Ja, jag har också alltid uppsatt hår så det spelar ingen roll om det är lite ojämnt.
Tack.

ensofia sa...

Jag bor i Lidköping ja! :) Om det är där du menar så det inte är Linköping :P :O Hoppas LIDKÖPING..
Ja det skulle vara superkul att träffas!!!!! :) Wihoo!

Tackar:)

Sara sa...

Jahaja.. hm.. jag blev ju osäker nu. :) Haha.
Nu måste jag ju se efter vart Lidköping ligger. :) Men jag tycker ju att det är super kul att resa så jag kanske ska övertala min sambo att åka ner till Lidköping oavsett vart den där tjejen bor. :)

Jossan sa...

Ja, Hudik vore väldigt bra tycker jag :)
Det skulle vara så himla roligt!
Men oavsett vart ni flyttar är jag glad att vi har kontakt och träffas ibland i alla fall. :) För även om vi inte ses ofta så räknar jag dig till en av mina bästa vänner!