fredag 18 februari 2011

Två månader!

Jag tycker inte alls om när det är så här kallt (-25) för då kan inte jag och Emil gå ut på dagarna. Våra dagar blir rätt så långtråkiga! Hoppas det blir varmare i helgen.. vill UT. :)
_______________________________________________________________
Jag har varit lite dålig på att uppdatera nu i veckan men det kan bli så ibland. :)
Vi har i alla fall inte gjort speciellt mycket. Det har ju varit kallt hela veckan så vi har mest varit hemma. Igår var vi i alla fall på coop och handlade. Gu så roligt det var att få se lite folk och ja.. komma ut lite grann. Det borde vi prova lite oftare. :) haha.
Det blev inge öppna förskolan idag då jag tyckte det var lite för kallt för att ta med lilleman ut i kylan. Vi har haft sovmorgon och sen har vi bara tagit det lugnt. Men nu ska jag börja med maten ---> Hemgjord pizza och sen ska jag se om jag ids baka. Hade tänkt prova göra brownies. :)
I helgen blir det en myspys helg. Bara jag, Johan och Emil.. och Texas förstås. Det ska bli underbart skönt med en ledig helg. Det var längesen som det bara var vi.
________________________________________________________________
Två Månader!
Nu har jag snart klarat mig utan godis i två månader. Visst är ni ganska imponerade? :) Jag är i alla fall nöjd. Jag tror att jag klarar mig utan godis i år. :)
________________________________________________________________
EMIL
Han bara växer och växer. På onsdag nästa vecka får vi se hur stor han har blivit för då ska vi på BVC och på torsdag blir han tre månader! Jisses vad tiden går fort. Han håller upp huvudet själv nu, han ler när man gör tokiga ljud, han vill gärna stå eller sitta upp. Det som jag tycker är lite konstigt är att han inte tittar på oss när vi pratar med han. Man får som ingen kontakt med han. Ska det vara så? Jaja.. det är nog som det ska vara och annars kommer väl BVC-sköterskan säga nåt om det nästa vecka.
Just ja.. han gillar INTE att ligga på magen.. men man måste kanske tvinga han till det eller hur ska man göra? Svårt det där tycker jag. Sen så älskar han att titta på TV:n. Då han sitter i mitt knä och jag håller han mot mig så ser han inte på mig utan han försöker vända sig om för att titta på TV:n. Han är för söt. :)
Nej.. nu ska jag försöka mig på att göra middag.
Vi hörs
ps. jag har fått tag i jätte fina bilder från dopet. Jesper Stenmark var nämligen på dopet och han är ju super duktig på att fota så jag har fått de bilderna. :) Ska lägga ut nån av bilderna sen när jag får tid till det.

2 kommentarer:

Jossan sa...

Oj vad duktig du är som inte har ätit godis på två månader! :) Jag kanske också borde prova det...
Jag tror inte du behöver oroa dig för att Emil inte tittar på er när ni pratar med honom. Han verkar ju höra i alla fall, eftersom han vänder sig mot tven och flinar när ni gör roliga ljud.
Han kanske bara tycker att ni inte har något viktigt att säga? ;)
Men fråga på bvc ändå, så slipper du fundera på det. Aldrig kul när man går och oroar sig för saker, särskilt inte när man kan fråga och slippa oroa sig :)

Sara sa...

Ja, jag känner mig riktigt duktig faktiskt. Nu jäklar! :) haha.
Nej egentligen är jag inte orolig. Som du säger så verkar han ju höra eftersom han ler när man gör olika ljud. :) Plus att han älskar tv:n.
Men jag kommer nog att fråga på BVC ändå för då vet man säkert. :) haha