lördag 5 mars 2011

Babykväll

Jag vet inte om jag berättade att vi var på babykväll på barnens hus i torsdags. Vi kom ju dit 40 minuter innan de öppnade och då var det redan kö.. Vi hamnade inte så långt från rulltrapan så vi kom precis innanför dörrarna. Det var skönt att få stå inne i värmen. :) Men gu vad det var folk alltså! haha. De hade ju super priser på bilbarnstolar så vi tänkte att vi skulle åka och kolla på en av de till Emil. Det blev så vi köpte en Britax Hi-Way plus lite olika tillbehör, t.ex sparkskydd och solskydd. Än så länge känner vi oss nöjda i alla fall. :)
Vi köpte ju faktiskt en matstol till Emil också. Det blev en sån som man sätter på bordet och som man enkelt kan ta med sen. 200 kr kostade den! Det blir så att vi har den tills vi har råd att köpa en annan stol. Jag vet inte vad jag skulle vilja ha för sorts stol till Emil. Antingen en hokus pokus stol eller en tripp-trapp stol tror jag. Men vi får se.. förmodligen blir det det billigaste alternativet.

Nu ska jag äta och sen ska jag och Emil ut och promenera.. måste gå bort lite ilska. :)

Ha en bra dag så hörs vi.

3 kommentarer:

Namárië sa...

Visst är det toppen med Babykvällar :)
Angående matstol så har vi en Antilop (129 kr), från Ikea.
William börjar dock vara rätt tung att lyfta, men eftersom han inte kan klättra själv än så känna det onödigt att köpa en tripptrapp, även om de är jättefina, men som du själv skrev DYRA ;)

Jossan sa...

Finns det nya hokuspokus stolar? :p
Mamma och pappa har kvar den som vi hade när vi var små.
Men när vi får barn så kommer den nog få vara kvar här ändå, så köper vi en ny. För det kan ju vara bra att ha en hos dom också :)

Sara sa...

Ja det är ju lätt värt att stå i kö i ca 40 minuter. Lite jobbigt är det dock med allt folk som är där. Men det är väl smällar man får ta förstås. :)
Måste kolla vad Ikea har för alternativ.. jag kanske får en anledning att åka till Sundsvall. Jippie! :)
Ja det är synd att de är dyra.

Ja, det fanns hokuspokus stolar på babyproffsen här i Umeå i alla fall. Jag gillar ju faktiskt de stolarna. Mamma och pappa har också kvar den vi hade när vi var små men den får vara kvar där så har han nåt att sitta i när vi kommer hem. :)