söndag 6 mars 2011

Toppen helg!

Lördag
Det har varit en super härlig kväll.
Mina föräldrar kom hit idag för de skulle hämta lillebror i Lögdeå så när jag berättade att vi skulle ut och äta så sa mamma direkt "-vi kan vara barnvakt till Emil!" Haha.. så Emil har varit med mormor och morfar och morbror i ca två timmar ikväll. Det hade gått kanon bra.
Kl 17 hade jag bokat bord på Great Eastern (kinamat) här i Umeå. Det blev jag och Johan plus hans kompisar och min storebror och Anneli. Jag åt tre små rätter och det var gott men Johans mat var godare. Haha.. han hade köpt stekta nudlar och kyckling. Det var så himla gott. När vi ätit färdigt så var det några som ville se lite hockey innan de skulle in på området (jag vet inte om jag har berättat det men det är ju house of metal i helgen så Johan och hans kompisar var ute på raj raj även igår.. vilket märktes idag.. de var ganska slöa.. ) så vi följde med på allstar men då det inte fanns några sittplatser så valde vi att åka tillbaka till mig. Vi åt efterrätt --> Pannacotta, som är min favorit efterrätt. Mamma, pappa och Dennis åkte hem till Norsjö vid åtta så då började jag, bror och Anneli spela ett xbox spel som heter scene it.. man ska svara på frågor om typ filmer och skådespelare och så.. faktiskt ganska kul.. även om jag förlorar hela tiden. :) Tiden bara rann iväg och helt plötsligt var de tvungna att åka hem till Skellefteå. Då var väl klockan vid halv ett. Det har varit en underbar kväll faktiskt. :)

Fredag
I fredags hade Johan gjort jätte god middag --> porterstek och klyftpotatis i ugnen. Det blev super gott och sen åt vi efterrätt som jag hade gjort --> Pannacotta. Klockan blev så mycket innan middagen var färdig så killarna skulle inte hinna med bussen in till stan så jag frågade grannen om Emil kunde vara där en timme och det skulle gå kanon fint så Emil var där en timme och när jag skulle hämta hem lilleman så blev jag bjuden på kladdkaka (den var jätte jätte god) så jag satt där och pratade en stund. Jag tror det blev en och en halv timme ungefär. Det var också super trevligt. Hon hade en kompis där som var gravid i v.33. Jag kan inte förstå att Emil har legat i min mage.. det är så overkligt. :)

Nej men hörre ni.. nu är jag uppe alldeles för sent.. igen. Jag ska se om jag kanske hinner somna innan killarna hinner komma hem. Men ni får ha en bra söndag!


Inga kommentarer: