onsdag 23 mars 2011

BVC

Jo, som jag sa så har vi varit på BVC idag. Lilleman väger nu 6760 gram och är 64 cm lång. Han ligger en halv längdkurva över och på vikten ligger han på mitten. Sen så har han fått sitt vaccin och det gick ganska bra. Han blev lite ledsen men det gick över ganska fort. Nu ikväll har han varit ganska gnällig och grinig plus att han fick lite feber (38,3 grader) så nu får vi hoppas att det är bra imorgon.
När sköterskan frågade om han har lärt sig nånting så berättade vi ju att han har blivit så duktig.. han kan ju som sagt vända sig från rygg till mage vilket de räknar med att barn kan vid 5,5 månad. Ganska så coolt att det kan vara så olika i utvecklingen.


Lilleman har fått sig en begagnad hoppgunga. Jag köpte den på tradera för 175 kr med frakt. Vi ska bara sätta upp den ordentlig innan Emil får börja använda den.







Emil sitter i babysittern tillsammns med sin favoritleksak -->Flodis som lilleman har fått i present av Belinda D. Jätte fin tycker jag. :)

______________________________________________________

Liftare
När vi åkte hem från stan så var det en tjej som fick lifta med oss till Hissjö. Hon skulle bara till Haddingen som ligger kanske 1 mil från Hissjö.


Nej, ögonen går i kors så jag ska lägga mig nu. Men vis hörs!

2 kommentarer:

Jossan sa...

Lillplutten då, hoppas febern ger med sig. Brukar väl bli att dom får feber av vaccin va?
Jag vet att jag nyss har sagt det, men herregud vad stor han har blivit! Han ser så med ut. Ska bli spännande att se hur han är när vi träffas nästa gång. Du är nog dig mer lik än honom skulle jag tro ;)
Nej, ögonen börjar gå i kors på mig med. Har jobbat stängning idag, och väntar på att Jonas ska komma hem från Umeå nu innan jag lägger mig.
Längtar till April, då ses vi :)
Kram

Sara sa...

Han var feberfri i morse. :) Sen sov han dessutom hela natten. Han gick i säng vid nio tiden och vaknade vid kvart över sex. Så himla skönt! :)
Han har blivit stor. Haha. Det är nog sant som du säger, att jag är mer lik mig än vad Emilär lik sig.
Jag längtar också! Nu är det inte länge kvar! :)