torsdag 24 mars 2011

Universitetet

Jag och Lilleman har varit på Umeå universitet hela dagen. Det var ju informationsdag idag om några av de olika utbildningar som finns. Anneli (Storebrors flickvän) skulle dit så vi mötte upp hon och hennes kompis där vid halv elva ungefär. Vi gick på tre olika program. Den första var språkkonsult.. Emil var vaken hela tiden förstås.. han vaknade när jag rullade i vagnen så jag plockade upp han ur vagnen så han fick vara med. Han var nöjd ganska länge och charmade verkligen Anneli och hennes kompis Bigge (Birgitta). Men efter ett tag så blev han less så vi gick ut så han inte skulle störa. När vi varit där så la jag Emil i vagnen och då somnade han. Han sov som en stock på den andra föreläsningen (eller vad man nu ska kalla det) som handlade om life science programmet. Det lät ju intressant att forska om typ olika mediciner och så men hela den utbildningen är på engelska och det är då verkligen inte nånting för mig, plus att man var tvungen att ha läst ma E vilket jag är långt ifrån att ha gjort men jaja.. när vi lyssnat färdigt på den så gick vi för att äta lunch. Jag hade ju varit så duktig att jag kommit ihåg att göra en macka och att ta med mig två bananer. Emil vaknade i slutet av informationen så vi gick ut och satte oss i ett tomt klassrum...

usch.. jag måste sova för jag börjar sluta kunna se vad jag känner, Men sov så gott!

Inga kommentarer: