tisdag 29 mars 2011

Förkylda - Palsternacka

Vi är förkylda och jag är less. Jag har lite ont i halsen, det rinner från näsan. Johan har jätte ont i halsen och rinnande näsa plus att han hela tiden får näsblod. Lilleman är lite snorig och väldigt gnällig.. jag vet inte om han är förkyld eller om det kanske kliar mycket i munnen. Men det skulle ju kunna vara både och. Idag har det varit en jobbig dag. Lilleman har varit gnällig precis hela tiden som han har varit vaken, tack och lov så har han sovit ganska mycket. Okey, han har faktiskt visat sitt underbara leende några gånger.. då jag sjöng för han. Haha. Oj vad jag älskar min lilla pojken.

Palsternacka
Lilleman fick sin första smakportion igår. Han fick smaka kokt palsternacka och det blev väl inte sådär jätte populärt. Han såg så rolig ut. Han visste nog inte riktigt vad han skulle med maten.. han såg väldigt kul ut.. ska se om jag kanske kan lägga in nån bild på det nån dag. :)

Ni får ha en bra natt! :)
Sov gott!

3 kommentarer:

Jossan sa...

Har han fått någon tand än? Eller är det pågång någon? :)
Oj, tänk att han redan är så "gammal" så han får börja smaka mat :)
Hoppas ni piggnar på er snart!
Kram

Sara sa...

Nej jag har inte sett nån tand än.
Ja, tiden går ju alldeles för fort! Han kom ju nyss! :D
Det hoppas jag med.
Kram

Namárië sa...

W var inte heller vidare förtjust i smakportionerna. Det gick betydligt bättre med gröt. Då tog han rent i skeden själv och skulle ha mer, mer, mer ;) Mosad banan brukar också vara en hit. Men alla är de olika!
Ser så roligt ut när de ska försöka komma på att de ska "tugga" maten, istället för att suga, som de är vana vid med mjölken :)